وثيقة

Assessment of influencing factors affecting purchase tendency among social commerce users in Oman and Türkiye.

المصدر
Master's thesis
عناوين أخرى
تقييم العوامل التأثيرية التي تؤثر على اتجاه الشراء مستخدمي التجارة الاجتماعية في عمان و تركيا
الدولة
Oman
مكان النشر
Muscat
الناشر
Sultan Qaboos University
ميلادي
2023
اللغة
الأنجليزية
نوع الرسالة الجامعية
Master's thesis
الملخص الإنجليزي
The continuing evolution of social commerce opens new opportunities for enterprises, it can create a culture of engagement and interactive platform by utilizing social networks technologies. This study aims to investigate the factors that affect consumers’ purchase tendency on the social commerce (SC) among Omani and Turkish social media users. The study uses a quantitative technique to gather research data via paper- and web-based questionnaires. The study sample consist of Omani and Turkish social commerce users. In total of 547 respondents were collected from both countries for this study to investigate factors that might contribute to customers’ purchasing tendency in social commerce. The statistical software tool IBM SPSS is used to analyze the data acquired to answer research questions and evaluate research hypotheses. The results have supported the model that was proposed and the factor influencing consumer purchase tendency in social commerce has a significant effect on it. The study revealed a positive relationship between word of mouth (WOM) and social influence in Türkiye, however the results in Oman showed that social influence impacts customer trust in purchase tendency. These findings are consistent with the existing literature. Also, it provides us with a better understanding of the factors that influence our purchasing decisions in the context of Oman and Türkiye. Furthermore, this study is likely to serve as a reference for social commerce businesses to help them better known consumer needs, which could lead to a generate more sales revenue to the business. Finally, the study suggests that online businesses consider these aspects to increase consumers' purchase tendency.
الملخص العربي
التطور المستمر للتجارة الاجتماعية يفتح فرصًا جديدة للمؤسسات، إنهم قادرون على خلق منصة ثقافة تفاعلية وجذابة من خلال استخدام تقنيات الشبكات الاجتماعية. تهدف هذه الدراسة إلى التحقيق في العوامل التي تؤثر على نية شراء المستهلكين على التجارة الاجتماعية بين مستخدمي وسائل التواصل الاجتماعي العُمانيين والأتراك.
تستخدم الدراسة تقنية جمع كمية من البيانات من خلال البحث عبر الاستبيانات الورقية والويب.
وتتكون عينة الدراسة من مستخدمي التجارة الاجتماعية العُمانيين والأتراك. تم جمع ما مجموعه 547 مستجيبًا من كلا البلدين لهذه الدراسة للتحقيق في العوامل التي قد تساهم في ميول الشراء لدى العملاء في التجارة الاجتماعية
قالب العنصر
الرسائل والأطروحات الجامعية

مواد أخرى لنفس الموضوع

مقالات الدوريات
5
0
Alraja, Mansour Naser.
SAGE Publications Inc.
2020-01-01