وثيقة

Design of a fuzzy-swarm load frequency controller for interconnected power systems

الناشر
Sultan Qaboos University
ميلادي
2007
اللغة
الأنجليزية
الملخص الإنجليزي
ABSTRACT Load Frequency Control (LFC) is an important control problem encountered in interconnected power systems. Most of the LFC studies are concerned with the design of different controller types and validating the design using the commonly available power system models in the literature. In this project, a model was built for the selected power system. The LFC model was developed for a single area power system and for an interconnected power system consisting of two areas. The conventional integral LFC technique was reviewed, and its advantages and disadvantages were highlighted. Another LFC design using PDD technique was used to overcome the disadvantages of the integral technique. In this LFC design, Particle Swarm Optimization (PSO) was used to optimize the parameters of the PID controllers. In the last part of the project, fuzzy logic control was used to design the load frequency controller. PSO was also used as an optimization technique to optimize the parameters of the fuzzy logic control. Thus, this controller has been called Fuzzy Swarm load frequency controller. Design of PID-swarm and Fuzzy-Swarm LF controller were carried out using MATLAB/Simulink and Fuzzy Logic toolboxes. The designed controllers were compared with the commonly available controllers .
الملخص العربي
ملخص البحث
إن التحكم في التردد من أهم القضايا المطروحة للتحكم في الشبكات الكهربائية، حيث أن أغلب الأبحاث تهتم بتصميم أنظمة تحكم و مقارنتها مع الأنظمة التقليدية. وفي هذا البحث تم شرح كيفية عمل نموذج للتحكم في التردد الشبكات الكهربائية. وكانت البداية بشبكه كهربائية مستقلة. وبعد ذلك تم شرح كيفية عمل نموذج التحكم في التردد الشبكات الكهربائية المترابطة. وعند الانتهاء من إعداد النموذج تم شرح كيفية تصميم نظام التحكم في التردد الشبكات الكهربائية باستخدام نظام التحكم التكاملي. وتم مناقشة ميزات و مساوئ هذه الطريقة من خلال النتائج. كما تم شرح كيفية تصميم نظام التحكم في التردد الشبكات الكهربائية باستخدام نظام التحكم التفاضلي و التكاملي. وعند استخدام هذه الطريقة تم اختيار معاملات التصميم باستخدام طريقة التحليق النقطي. وتم مقارنة النتائج مع طريقة التحكم التكاملي. وفي الوحدة التالية تم شرح المفاهيم الأساسية النظام التحكم الهلامي وتم استخدام طريقة التحكم الهلامي للتحكم في التردد الشبكات الكهربائية. وعند استخدام هذه الطريقة أيضا تم اختيار معاملات التصميم باستخدام طريقة التحليق التقطي. وتم مقارنة النتائج مع الطريقتين السابقتين. وفي نهاية البحث تم إعداد ملخص النتائج والتوصيات المستخلصة من المشروع.
قالب العنصر
الرسائل والأطروحات الجامعية

مواد أخرى لنفس الموضوع

الرسائل والأطروحات الجامعية
0
0
Al-Ghannami, Hilal Ali Salim.
Sultan Qaboos University.
2020
الرسائل والأطروحات الجامعية
0
0
Al-Jabri, Yousuf Talib Said.
Sultan Qaboos University
2015
الرسائل والأطروحات الجامعية
0
0
Al-Mahroqi, Yousuf Mohammed Hamed.
Sultan Qaboos University
2012
الرسائل والأطروحات الجامعية
0
0
Al Shamli, Yaqoub Hamed Saif.
Sultan Qaboos University
2015
الرسائل والأطروحات الجامعية
0
0
Al-Hilali, .Said Ali
Sultan Qaboos University
2001
الرسائل والأطروحات الجامعية
0
0
Al-Fahdi, .Salen bin Abdullah
Sultan Qaboos University
2002