وثيقة

Effect of mineral filler type and particle size on the engineering properties of stone mastic asphalt pavements.

مؤلف
المساهمون
Aburkaba, E., مؤلف
Taha, R., مؤلف
الناشر
Sultan Qaboos University
ميلادي
2013
اللغة
الأنجليزية
الملخص الإنجليزي
This study examines four types of industrial and by-product waste fillers, namely limestone dust (LSD), which was the reference filler; ceramic waste dust (CWD); coal fly ash (CFA), and steel slag mixture (SSD). The filler consisted of an aggregate (10% of total weight) with three proportions: 100% passing 75μm, 50% passing 75μm/20μm, and 100% passing 20μm. Comprehensive laboratory tests were performed to determine the impact of different types and particle sizes of fillers on the engineering and mechanical properties of fine mastics and stone mastic asphalt mixture. The results indicate that the application of industrial by-products used as fillers improves the engineering properties of stone mastic asphalt mixtures. The increased stiffness due to the addition of the filler is represented by an increase in the softening point, viscosity, stability, and resilient modulus, as well as a decrease in penetration. The optimum asphalt content increased with the decrease in filler particle size for LSD and SSD, and decreased for CWD and CFA. It was also determined that the filler type and particle size has a significant effect on the mixture properties. Among these three proportions, the samples prepared with the filler size proportion of 50/50 gave the best value in terms of stability, Marshall quotient, and resilient modulus than the other filler size proportions.
ISSN
1726-6742
zcustom_txt_2
Muniandy, R., Aburkaba, E., & Taha, R. (2013). Effect of mineral filler type and particle size on the engineering properties of stone mastic asphalt pavements. The Journal of Engineering Research, 10 (2), 13-32.
الملخص العربي
هذه الدراسة تفحص أربعة أنواع من الحشوات هي : الحجر الجيري (ويؤخذ كمرجع)، ومخلفات الخزف، ورماد الفحم الحجري، ومخلفات الحديد. تمثل الحشوات 10% من الوزن الكلي للمواد المكونة للأسفلت. درست ثلاثة أحجام من كل حشوة وهي : 100% أقل من 75 مايكروميتر، 50% أقل من 20 مايكروميتر / 75 مايكروميتر، 100% أقل من 20 مايكروميتر. أجريت تجارب معملية شاملة لدراسة تأثير نوع وحجم كل حشوة على الخواص الهندسية لأرصفة الأسفلت. أثبتت الدراسة أن الحشوات حسنت الخواص الهندسية لأرصفة الأسفلت. الزيادة في الصلابة الناتجة في الحشوات أدت إلى زيادة نقطة الطراوة واللزوجة والاستقرار ومعامل المرونة ونقصان الاختراق. زادت النسبة المثالية للأسفلت مع نقصان حجم حشوات الحجر الجيري ومخلفات الحديد لكنها نقصت مع نقصان حجم حشوات مخلفات الخزف ورماد الفحم الحجري. أكدت الدراسة أيضا التأثير الكبير لنوع وحجم الحشوات على خواص الخليط ومن الأحجام الثلاثة التي تمت دراستها كان الحجم 50/50 هو الأفضل من ناحية الاستقرار، معامل مارشال ومعامل المرونة.
قالب العنصر
مقالات الدوريات

مواد أخرى لنفس المؤلف

مقالات الدوريات
0
0
Muniandy, R.
Sultan Qaboos University
2004

مواد أخرى لنفس الموضوع

مقالات الدوريات
0
0
Muniandy, R.
Sultan Qaboos University
2004