وثيقة
The Impact of using Quizlet application on English vocabulary acquisitions of Omani deaf students in Al-Amal school.
عناوين أخرى
أثر تطبيق Quizlet على اكتساب مفردات اللغة الإنجليزية للطلبة العمانيين الصم بمدرسة الأمل
الناشر
Sultan Qaboos University.
ميلادي
2022
اللغة
الأنجليزية
الموضوع
الملخص الإنجليزي
Due to the advance in educational technology, several tools and applications
have emerged for languages learning and teaching. Quizlet application is a language
teaching and learning tool. It aims to help learners in language vocabulary acquisition.
The present study aimed to examine the impact of using Quizlet application in English
vocabulary acquisition of Omani deaf students in Al-Amal school, and their attitudes
towards using the Quizlet Application to improve their vocabulary acquisition skills
English language. It intended to determine whether the Quizlet application improve
Omani deaf student's English vocabulary acquisition skills as a Foreign Language
(EFL). The second objective is to examine the attitudes of the Omani deaf students
toward Quizlet application as a learning environment. A quasi-experimental design was
adopted to achieve the current research's objectives. The sample consisted of 20
students in the control group, and 22 students in the experimental group (total n= 42
students) who were enrolled in Al-Amal school for deaf students in Muscat governorate
for academic year 2021\2022. The data collection instruments, which included a pre test and a post-test for the control and experimental groups, and an attitude scale for the
experimental group, were validated and used to collect the required data.. The findings
of the study revealed that there are no statistically significant differences between the
experimental group and control group in the average of post-test scores. Although, the
attitude questionnaire revealed that the students' attitude toward Quizlet was positive.
Based on the findings, the study recommended the teacher should be incorporated more
language skills in Quizlet to help deaf students to learn vocabulary faster and in an
interesting way. This study is significant as it can contribute to the English Language
Teaching (ELT) literature pertaining to the innovative and technological tools that can
enhance deaf students' language skills in the 21st century. It is also important to English
teachers and their deaf students in finding various ways of teaching and learning
vocabulary in and outside classrooms.
المجموعة
URL المصدر
الملخص العربي
نظ ًرا للتقدم التكنولوجي، ظهرت عدة أدوات لتعليم وتعلم اللغات. يهدف تطبيق Quizlet، وهو أداة تعلم اللغة، إلى مساعدة الطالب على اكتساب مفردات اللغة . هدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من أثر تطبيق Quizlet على اكتساب مفردات اللغة الإنجليزية للطلبة العمانيين الصم في مدرسة الإمل ومواقفهم تجاه استخدام تطبيق Quizlet لتحسين مهارات اكتساب المفردات الإنجليزية. قصدت الدراسة إلى تحديد ما إذا كان برنامج تطبيق Quizlet يحسن مهارات اكتساب الطلبة الصم العمانيين المفردات لمفردات اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية )EFL). الهدف الثاني هو فحص إتجاهات الطلبة الصم العمانيين حول تطبيق Quizlet كبيئة تعليمية. تم اعتماد تطبيق المنهج شبه تجريبي لتحقيق أهداف البحث. تتكون العينة من 02 طالبًا في المجموعة الضابطة و 00 طالبًا في المجموعة التجريبية )المجموع 42 = N )تم تسجيلهم في مدرسة الإمل للصم بمحافظة مسقط للعام الدراسي .0200/0202 تضمنت أدوات جمع البيانات الإختبار القبلي والبعدي للمجموعات الضابطة والتجريبية، ومقياس اتجاه الطلبة في المجموعة التجريبية. أوضحت النتائج عن عدم وجود فروق ذات داللة إحصائية بين المجموعة التجريبية والمجموعة الضابطة في متوسط درجات الإختبار البعدي.كما كشفت نتائج استبيان قياس الإتجاه أن موقف الطالب تجاه Quizlet كان إيجابيًا. وبنا ًء على هذه النتائج، أوصت الدراسة أوصت الدراسة بضرورة دمج المعلم المزيد من المهارات اللغوية في تطبيق Quizlet لمساعدة الطالب الصم على تعلم المفردات بشكل أسرع وبطريقة ممتعة. هذه الدراسة مهمة ألنها يمكن أن تسهم في أدبيات تدريس اللغة الإنجليزية )ELT )المتعلقة بالإدوات المبتكرة والتكنولوجية التي يمكن أن تعزز المهارات اللغوية للطالب الصم في القرن الحادي والعشرين. من المهم أي ًضا لمعلمي اللغة الإنجليزية وطالبهم الصم إيجاد طرق مختلفة لتدريس وتعلم المفردات داخل الفصول الدراسية وخارجها.
قالب العنصر
الرسائل والأطروحات الجامعية