وثيقة

Information mastery, effective health care, evidence-based practice and the otolaryngologist.

مؤلف
المساهمون
عناوين أخرى
السيطرة على المعلومات، الرعاية الصحية الفعالة، الممارسة المبنية على الدليل وجراح الأنف والأذن والحنجرة
الناشر
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
ميلادي
2011-11
اللغة
الأنجليزية
الملخص الإنجليزي
The objectives of this study were to study the information-seeking behaviour of otolaryngologists in Oman, and their willingness to learn and acquire evidence-based practice (EBP) skills. Methods: A cross-sectional survey was carried out by distribution of a questionnaire to 63 otolaryngologists (ranging from residents to consultants) employed in Oman who attended a national otolaryngology meeting in January 2010. Results: Forty-nine completed questionnaires were received; 57% of the respondents had more than 10 years' experience, and 60% were from tertiary care; 38.8% "totally agreed", and 36.7% "partially agreed" that EBP would improve the quality of care and thus provide effective health care to patients. More than 46.9% had 1–5 questions per week, 18.4% had 11 or more questions per week at the point-of-care; 69.4% were willing to acquire information mastery skills. There was a statistical correlation between the number of years of experience, the number of questions, and willingness to acquire information mastery skills. Conclusion: In day-to-day clinical practice, web-based resources are of increasing significance. Most otolaryngologists in Oman not only believed that it is essential to acquire information mastery skills, but also that effective health care depends on such skills and on EBP. Most were willing to acquire these skills. In the future, these skills will be vital in helping otolaryngologists deliver effective health care solutions.
ISSN
2075-0528
zcustom_txt_2
Bhargave, Deepa, Al-Saidi, Yousef, Bhargava, Kamlesh, & Al-Abri, Rashid (2011). Information Mastery, Effective Health Care, Evidence-Based Practice and the Otolaryngologist. Sultan Qaboos University Medical Journal, 11(4), 492–496.
الملخص العربي
دراسة سلوك الحصول على المعلومات لدى جراحي الأنف والأذن والحنجرة في عمان، ورغبتهم للتعلم واكتساب مهارات الممارسة المبنية على الدليل الطريقة أجريت هذه الدراسة المقطعية عبر توزيع استبيان على 63 من الجراحين العاملين بجراحة الأنف والحنجرة في عمان (تشمل مختلف درجات التخصص من المقيم إلى الاستشاري) أثناء حضورهم مؤتمرا وطنيا لجراحة الأنف والأذن والحنجرة في يناير 2010. النتائج. تم استلام تسعة وأربعين استبيانا كاملا، وكان لدى 57% من المشاركين خبرة تزيد عن 10 سنوات، وكان 660% منهم يعملون في مستشفيات الرعاية الثالثية، ظهر بأن 38.8% منهم على اتفاق تام و 36.7% على اتفاق جزئي بأن الممارسة المبنية على الدليل من شأنها تحسين نوعية الرعاية، وبالتالي تقديم رعاية صحية فعالة للمرضى كان لدى أكثر من F.9 (15) أسئلة في الأسبوع، بينما كان لدى 18.4% منهم (11) سؤالا أو أكثر في الأسبوع أثناء أداء الرعاية الطبية أبدى i.4 من الجراحين استعدادا لاكتساب مهارات السيطرة على المعلومات كانت هناك علاقة ارتباط إحصائية بين عدد سنوات الخبرة. وعدد الأسئلة، والرعية في اكتساب مهارات السيطرة على المعلومات الخلاصة تبين ازدياد أهمية مصادر الشبكة الدولية أثناء الممارسة السريرية اليومية، معظم الجراحين العاملين في جراحة الأنف والحنجرة في عمان لا يعتقدون أنه من الضروري التمكن من اكتساب مهارات المعلومات فحسب، بل إن الرعاية الصحية الفعالة تعتمد على هذه المهارات وعلى الممارسة الدينية على الدليل، وأظهر عالمية المشاركين الرغبة لاكتساب هذه المهارات هذه البهارات ستكون حبرية في المستقبل المساعدة المراجين بهذا الاختصاص على تقديم حلول فعالة في الرعاية الصحية
قالب العنصر
مقالات الدوريات

مواد أخرى لنفس الموضوع

الرسائل والأطروحات الجامعية
3
0
Al-Hadithy, Dalia Ahmed Yaseen.
Sultan Qaboos University.
2022
الرسائل والأطروحات الجامعية
1
0
Al-Harthiyah, Muna Humaid Salim.
Sultan Qaboos University.
2011
مقالات الدوريات
0
0
Al-Wahaibi, Aiman.
Oman Medical Specialty Board.
2014-05