وثيقة

Interprofessional education (IPE) activity amongst health sciences students at Sultan Qaboos University : the time is now.

عناوين أخرى
!The time is now
فعالية التعليم المشترك بين طلاب العلوم الصحية في جامعة السلطان قابوس : آن الأوان لتطبيقه الآن!
الناشر
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
ميلادي
2012-11
اللغة
الأنجليزية
الملخص الإنجليزي
Historically, health professionals have been educated in profession-specific institutions which provide limited opportunities for learning interprofessional (IP) skills. Many qualified practitioners are therefore poorly prepared for the challenges of IP practice (IPP). Patients today have complex needs and typically require more than one professional to address their medical issues and effective IP care relies upon health care professionals' abilities to communicate with one another. Competent communication improves the quality of care, thus enhancing patient outcomes. The objective of IP education (IPE) is to prepare students to deliver IP care in the future. Sultan Qaboos University's medical and nursing colleges train the future health workforce for Oman. However, students have no opportunities for collaborative learning. It is imperative that opportunities be created where students learn with, about, and from each other with the aim of improving the quality of care they are likely to deliver in the future.
الملخص العربي
الملخص: تاريخيا، يتم تعليم المهنيني الصحيني في مهنة محددة الآفاق والتي توفر بدورها فرصا حمدودة لاكتساب مختلف المهارات عبر التعلم المشتركة بني الطلبة. أصبح الكثري - تبعا لذلك- من الممارسين الم ّ ؤهلني، ولكنهم غير مهيئين لمواجهة التحديات التي تخص الممارسة المشتركة. لدى المرضى هذه الأيام احتياجات معقدة وتتطلب عادة أكثر من مهني متخصص، وتعتمد الرعاية الفعالة المشتركة على قدرات المتخصصني في الرعاية الصحية ومدى التواصل مع بعضهم البعض. إن التواصل اجليد يعمل على تحسين نوعية الرعاية، وتحسين نتائج العلاج. الهدف من التعليم المشتركة يتمثل في إعداد الطالب لتقدمي الرعاية المشتركة في المستقبل. تقوم كليتا الطب والعلوم الصحية والتمريض بجامعة السلطان قابوس بتدريب القوى العالمية الصحية المس ُ تقبلية في عمان. ومع ذلك، ليس لدى الطالب فرصة للتعلم المشتركة فيما بينهم. وهنا لا بد من أن يتم خلق فرص بحيث يتعلم الطلاب فيما بينهم وذلك بهدف تحسين نوعية الرعاية التي من المحتما أن تقدم في المستقبل.
قالب العنصر
مقالات الدوريات

مواد أخرى لنفس الموضوع

مقالات الدوريات
0
0
Al-Lamkiyah, Neela.
Oman Medical Specialty Board.
2016-01
مقالات الدوريات
0
0
Lakhtakia, Ritu.
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
2015-08
مقالات الدوريات
0
0
White, Gillian.
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
2013-05