وثيقة
An Investigation into Assessment Preferences of Gulf Arab Students.
المساهمون
Coombe, Christine., مؤلف
الناشر
جامعة السلطان قابوس. كلية الآداب والعلوم الاجتماعية
ميلادي
2015
اللغة
الأنجليزية
الملخص الإنجليزي
The purposes of this study are to gain insight into Gulf Arab EFL students' preferences when being assessed in their university-level English courses and to investigate if gender and degree of test anxiety have an impact on these preferences. Data were obtained from responses on an adapted form of Birenbaum's (1994) Assessment Preferences Inventory. Results show that the students participating in this study favor assessments with multiplechoice) MCQ) questions as they are viewed as being easier to prepare for, easier to take, and thus will bring in relatively higher scores. Results also indicate that students are very much in favor of choosing how they will be assessed and data report a strong preference for multiple measures, and low stakes assessment. Implications for the classroom are also discussed.
المجموعة
ISSN
2312-1270
URL المصدر
zcustom_txt_2
Al-Hamlyah, M., & Coombe, Ch. (2015). An Investigation into Assessment Preferences of Gulf Arab Students. Journal of the College of Arts and Social Sciences, 6 (3), 17-33.
الملخص العربي
تهدف هذه الدراسة إلى الكشف عما يفضله طلبة الخليج العربي الذين يتعلمون الإنجليزية كلغة أجنبية عندما يجري تقييمهم في مقررات اللغة الإنجليزية على المستوى الجامعي، وإلى التحقق عما إذا كان الجنس ودرجة القلق حول الامتحان لهما تأثير على ميولهم. وقد تم جمع بيانات هذه الدراسة من ردود الطلبة على نسخة معدّلة من استبانة بيرنباوم لتقييم ميول الطلبة (1994). وتشير النتائج إلى أن الطلبة المشاركين في هذه الدراسة يفضلون الأسئلة ذات الاختيار المتعدد وذلك لاعتقادهم أنها أسهل من حيث التحضير للاختبار وحلّ أسئلته والحصول على درجات أعلى نسبيا. و تشير النتائج أيضا إلى أن كثيراً من الطلبة يفضلون اختيار الكيفية التي يتم تقييمهم بها وإلى وجود ميل قوي لديهم لاستخدام طرق مختلفة وأساليب منخفضة المخاطر في تقييمهم. هذا ويناقش البحث الآثار المترتبة لذلك على الفصول الدراسية.
قالب العنصر
مقالات الدوريات