وثيقة
Librarians Learning from the Retail Sector: Reaching Out to Online Learners Using Customer Relationship Management.
المساهمون
الناشر
جامعة السلطان قابوس. كلية الآداب والعلوم الاجتماعية
ميلادي
2018
اللغة
الأنجليزية
الموضوع
الملخص الإنجليزي
This article draws on existing literature to examine the case for libraries to adopt Customer Relationship Management (CRM), in order to remain competitive and to meet the needs of users, especially the growing numbers of online learners. It identifies the main challenges being faced by libraries as the information-seeking environment evolves, examines the potential role of CRM in addressing these challenges, and explores the barriers as well as the opportunities that must be addressed by libraries to help ensure the success of CRM initiatives.
المجموعة
ISSN
2312-1270
URL المصدر
zcustom_txt_2
Lillard, L. L., & Al-Suqri, M. N. (2018). Librarians Learning from the Retail Sector: Reaching Out to Online Learners Using Customer Relationship Management. Journal of the College of Arts and Social Sciences, 9 (3), 15-26.
الملخص العربي
اعتمدت هذه الدراسة على تحليل النتاج الفكري المنشور للتعرف على مدى جاهزية المكتبات لتبني نظام إدارة علاقات العملاء، من أجل الحفاظ على قدرتها التنافسية وتلبية احتياجات المستفيدين، خاصة مع تزايد أعداد المتعلمين عبر الإنترنت. تناولت الدراسة التحديات الرئيسة التي تواجهها المكتبات مع تطور بيئة البحث عن المعلومات، والدور المحتمل لإدارة علاقات العملاء في مواجهة هذه التحديات، كما تناولت الدراسة بالتحليل المعيقات بالإضافة إلى الفرص التي يجب أن تعالجها المكتبات للمساعدة في ضمان نجاح مبادرات استخدام إدارة علاقات العملاء في المكتبات.
قالب العنصر
مقالات الدوريات