وثيقة

Preliminary step towards wire-driven parallel suspension systems for static and dynamic derivatives of the aircraft in low-speed wind tunnels.

مؤلف
المساهمون
Lina, Qi, مؤلف
Liuc, Xiongwei, مؤلف
الناشر
Sultan Qaboos University
ميلادي
2010
اللغة
الأنجليزية
الملخص الإنجليزي
The wind tunnel test is one important way to obtain the aerodynamic derivatives of aircrafts. These derivatives are necessary when the guidance and control systems of the aircraft are designed and when the dynamic quality of the aircraft is analyzed as well. The results of experiments of the static derivatives and dynamic derivatives of the aircraft in low-speed wind tunnels have revealed that there are some unavoidable drawbacks such as the interference of the streamline flow brought about by the strut in the traditional strut suspension system. A cable-mounted system is very suitable for experiments of the static derivatives of an aircraft, but it cannot be used in the experiments of dynamic derivatives. In order to use the same wire-driven parallel suspension system to realize the static and dynamic derivates experiments in low-speed wind tunnels, a survey of the research work addressed within the Wire-Driven Parallel Suspension Systems (WDPSS-8) project is presented in this paper. The results show that WDPSS-8 can be successfully used in experiments of static derivatives, and that it has potentiality to be used in experiments of dynamic derivatives. In the issues in the theoretical aspect the issues have been handled. However, much work should be done in the experimental aspects. The research outcomes of WDPSS-8 will help the Chinese set up Chinese brands in the field of wind tunnel tests of aircrafts.
ISSN
1726-6742
zcustom_txt_2
Zheng, Y., Lina, Q., Liuc, X., & Mitrouchev, P. (2010). Preliminary step towards wire-driven parallel suspension systems for static and dynamic derivatives of the aircraft in low-speed wind tunnels. The Journal of Engineering Research, 7 (1), 22-30.
الملخص العربي
اختبار النفق الهوائي هو طريقة مهمة لإيجاد المشتقات الهوائية الداينميكية للطائرات. هذه المشتقات ضرورية عندما يصمم نظام التوجيه والسيطرة للطائرة وعندما يتم تحليل النوعية الداينميكية للطائرة . نتائج خلاصة نظام التعليق للتجارب للمشتقات الستاتيكية والمشتقات الدايميكية للطائرة في أنفاق الهواء السرعة البطيئة قد كشفت عن أن بعض المعوقات لا يمكن تجنبها مثل التداخل للجريان المنتظم المتسبب من قبل الدعامة في نظام التعليق في الدعامة التقليدية. النظام المحمول سلكيا مناسب جدا للتجارب للمشتقات الستاتيكية للطائرة، ومع ذلك لا يمكن استعمالها في التجارب للمشتقات الديناميكية. من أجل استعمال نفس نظام التعليق المتوازي المقحم سلكيا لإنجاز تجارب مشتقات الستاتيكية والديناميكية في أنفاق الرياح البطيئة السرعة. تم مسح أعمال البحث بخصوص نظم السلك المقحم المتوازي وتم تقديمها في هذا البحث. هذه النتائج لمشروع ( - ( 8 - WDPSS) قد تم تقديمها في هذا البحث. النتائج بينت بأن (8 - WDPSS) ممكن استعماله بنجاح في تجارب الاشتقاق الستاتيكي، وكذلك لها إمكانيات محتمله في تجارب الاشتقاق - الديناميكي، النواحي النظرية تم التعامل معها ولكن يجب العمل الكثير في النواحي التجريبية. نتائج البحث حول (8 - WDPSS) ستساعد الصينيين لوضع العلامة الصينية في حقل الأنفاق الهوائية لفحص الطائرات.
قالب العنصر
مقالات الدوريات