وثيقة

The Role of marketing training on direct banking sales : evidence from Bank Muscat.

المصدر
Master's thesis
عناوين أخرى
دور التدريب التسويقي في مبيعات البنوك المباشرة : دليل من بنك مسقط.
الدولة
Oman
مكان النشر
Ibra
الناشر
A'Sharqiyah University
ميلادي
2021
اللغة
الأنجليزية
الموضوع
نوع الرسالة الجامعية
Master's thesis
الملخص الإنجليزي
Purpose: To investigate the impact of marketing training on the direct banking sales in bank Muscat is taken as an evidence. Design/ Mythology: This assessed the related literature on the role of marketing training on direct banking sales and performance available on the databases and websites. This research finds out about using qualitative research strategy. Primary data has been used in the paper to check the role of marketing training on direct banking sales SPSS 20 software package is used to analyze the participant's responses, Regression analysis is used to check the find out impact of Marketing Training On Direct Banking Sales. A total of 134 questionnaires has been distributed in Muscat bank and other banks in Oman, and out of which 133 were completed and returned. Sales managers are the successful mechanism that can support the organization to achieve productivity and achieve goals. Finding: The sales manager's training is the real investment in the organization to achieve its future strategies, that the training quality may assist the trainees to improve their performance's skills rapidly. Senior management allows the Learning and Development (L&D) to develop new programs and systems to support sales managers to have high qualifications to achieve organizational goals. The result of this study suggest that high-quality training will improve the quality performance of the bank's staff, and will contribute positively to enhancing managers’ skills to better support their employees to achieve their targets. Keywords: Training, Employee performance, Organization productivity, Skills development, Feedback
الملخص العربي
**الغرض:** التحقيق في تأثير التدريب التسويقي على المبيعات المباشرة في بنك مسقط.

**التصميم/المنهجية:** تم تقييم الأدبيات ذات الصلة حول دور التدريب التسويقي في المبيعات المباشرة والأداء المتاحة على قواعد البيانات والمواقع الإلكترونية. استخدم هذا البحث استراتيجية البحث النوعي. تم استخدام البيانات الأولية في الدراسة لفحص دور التدريب التسويقي على المبيعات المباشرة، وتم استخدام برنامج SPSS 20 لتحليل استجابات المشاركين. تم توزيع 134 استبيانًا في بنك مسقط وبنوك أخرى في عمان، وتم إرجاع 133 منها مكتملة. يعتبر مديرو المبيعات آلية ناجحة يمكن أن تدعم المنظمة لتحقيق الإنتاجية وتحقيق الأهداف.

**النتائج:** يعتبر تدريب مديري المبيعات استثمارًا حقيقيًا في المنظمة لتحقيق استراتيجياتها المستقبلية، حيث يمكن أن يساعد جودة التدريب المتدربين على تحسين مهارات أدائهم بسرعة. يسمح الإدارة العليا لقسم التعلم والتطوير (L&D) بتطوير برامج وأنظمة جديدة لدعم مديري المبيعات ليكونوا مؤهلين لتحقيق الأهداف التنظيمية. تشير نتائج هذه الدراسة إلى أن التدريب عالي الجودة سيحسن أداء موظفي البنك ويساهم إيجابيًا في تعزيز مهارات المديرين لدعم موظفيهم بشكل أفضل لتحقيق أهدافهم.

**الكلمات المفتاحية:** التدريب، أداء الموظفين، إنتاجية المنظمة، تطوير المهارات، التغذية الراجعة
قالب العنصر
الرسائل والأطروحات الجامعية

مواد أخرى لنفس الموضوع