تصوّرات معلمي العلوم في سلطنة عُمان للصفوف من الخامس إلى الثامن لفاعلية تطبيق منصة جوجل كلاس روم في اكتساب الطلبة مهارات التعلّم الذاتي وحلّ المشكلات.
المصدر
مجلة الدراسات التربوية والنفسية. مج. 17، ع. 1، ص. 37–52.
مؤلف
السالمي، أسماء بنت حمد.
الناشر
كلية التربية، جامعة السلطان قابوس.
العنوان الأصلي
تصوّرات معلمي العلوم في سلطنة عُمان للصفوف من الخامس إلى الثامن لفاعلية تطبيق منصة جوجل كلاس روم في اكتساب الطلبة مهارات التعلّم الذاتي وحلّ المشكلات.
الملخص الإنجليزي
The current study's main aim was to monitor science teachers' perceptions for grades five to eight about the effectiveness of the Google Classroom application in equipping students with self-learning and problem-solving skills. The sample of this study consisted of (104) male-teachers and (293) female teachers from eight educational governorates in the Sultanate of Oman. To achieve the objectives of this study, the study used the descriptive methodology by developing a questionnaire divided into two domains: self-learning and problem-solving skills, including (23) items. The result revealed the effectiveness of the Google classroom platform in equipping students with self-learning and problem-solving skills according to the science teachers' perceptions. The study recommended integrating e-learning to enhance collaborative work and using the platform across science and other courses.
المعرف
DOI: http://dx.doi.org/10.53543/jeps.vol17iss1pp37-52