Document

Application of a data driven methodology to monitor the operational status of surveillance radars.

Publisher
Sultan Qaboos University.
Gregorian
2022
Language
English
English abstract
There are three main types of maintenance that can be conducted for a system: preventive maintenance, corrective maintenance and condition-based maintenance. Condition-based maintenance (CBM) is considered the most important field in maintenance nowadays because it is related directly to minimising cost and time to ensure availability of a certain system. In order to ensure making the correct decision based on the result of CBM, much research has been conducted to continue to develop the accuracy of CBM results. Most of the research used the parameter of failure rate of main subsystems that make the main system as a backbone for their studies. Then these parameters are used to give the probability of failures for each subsystem and to estimate the reliability of the main system. This research aims to monitor health status of a SMART-S radar by identifying the failure probability of the radar, by implementing a data-driven approach with both the radar's main units' failure records and internal fitted sensors (temperature and flowrate /pressure sensors) readings. The contributions of this research are to introduce for first time CBM to Royal Navy of Oman fleet maintenance facilities and to use live sensors' readings (by utilizing software to predict radar unit's conditions using sensors' readings) to prove software predictions results of radar unit's failure probability.
Arabic abstract
هناك ثلاثة أنواع من الصيانة التي يمكن عملها لأي نظام وهي الصيانة الوقائية و صيانة إصلاح الأعطال والصيانة المرتبطة بتقييم حالة النظام. وتعتبر الصيانة المرتبطة بحالة النظام من أهم أنواع الصيانة في الوقت الحاضر وذلك لارتباطها المباشر بتخفيض تكاليف الصيانة وكذلك توفير الوقت فيها وضمان استمرار عمل النظام في جميع الأوقات. إلا أنه ومن أجل ضمان اتخاذ القرار المناسب في القيام بالصيانة المرتبطة بتقييم حالة النظام فقد تم عمل العديد من البحوث العلمية والتي ركزت على استمرار تطوير دقة الصيانة المرتبطة بحالة النظام. إن معظم البحوث التي تم عملها في هذا المجال استخدمت معطيات معدلات الخطأ )العطل( في المكونات الرئيسية لنظام ما وبعد ذلك تم استخراج احتمالية الخطأ ليتم بعد ذلك تقدير موثوقية كل مكون من مكونات النظام على حده وصولا لتقدير موثوقية النظام ككل يهدف هذا البحث إلى تقييم الحالة الفنية لرادار المسح عن طريق استخدام معطيات معدلات الخطأ والموثوقية للمكونات الرئيسية للرادار وذلك عن طريق تطبيق مدخل إحصائي في هذه المعطيات وفي البيانات الواردة من حساسات الرادار.
Category
Theses and Dissertations