Document

AR impact on ninth graders’ English achievement and motivation.

Source
Master's thesis
Other titles
أثر استخدام بيئة التعلم المدعمة بتقنية الواقع المعززعلى التحصيل الدراسي والدافعية لدى طالب الصف التاسع نحو تعلم اللغة الإنجليزية
Country
Oman
City
Muscat
Publisher
Sultan Qaboos University
Gregorian
2023
Language
English
Thesis Type
Master's thesis
English abstract
Augmented reality has recently emerged as a powerful tool replacing traditional education by offering interactive learning experiences enabling learners to actively participate in their education. This approach promotes comprehension and facilitates the acquisition of knowledge. While there is an increasing amount of literature discussing the utilization of Augmented Reality (AR) in the realm of language learning, limited research exists on its efficacy among secondary school students. This study aims to investigate the impact of Augmented Reality (AR)-supported learning activities on the achievement and motivation of students towards English learning in the scope of the ninth-grade English course book, “English For Me”, in the Sultanate of Oman. For this purpose, the study used a quasi-experimental design. It consisted of 65 students from one of the Batinah South public schools in AlMusanaa, distributed to two groups, an experimental group (n=33) and a control group (n=32). To investigate the effect of AR, an activity booklet with course book materials along with supplementary activities designed based on AR was created by the researcher. During the five-week research, students in the experimental group completed the same tasks as those in the control group using an Augmented Reality (AR)-supported learning environment, as opposed to the control group's use of a coursebook and paper-based activities. An achievement test and a motivational scale based on the ARCS model were administered as the research's main data collection tools. As for the analysis of the study, an independent t-test was mainly used to depict any differences with both instruments. The study’s findings revealed a significant difference between students taught in the AR supported environment and students who relied on traditional textbook-based classroom learning for the benefit of the experimental group. The results showed that their levels of motivation were also positively affected and exceeded those of the control group. In the light of these results, the study suggested more topics to be investigated in this field and on different aspects.
Arabic abstract
هدفت هذه الدراسة إلى التحقق من مدى فاعلية بيئة الواقع المعزز في زيادة التحصيل الدراسي للطالب ودافعيتهم عند تعلم اللغة الانجليزية في نطاق الكتاب المدرسي "Me For English "للصف التاسع الذي يدرس في سلطنة عمان ومن أجل تحقيق أهداف الدراسة تم اعتماد التصميم الشبه التجريبي كما أجريت الدراسة على 65 طالب ة في إحدى مدارس جنوب الباطنة الحكومية بالمصنعة وموزعين على مجموعتين إحداهما مجموعة تجريبية )33 طالب( ومجموعة ضابطة ) 32 طالب( ، تم إنشاء كتيب نشاط يحتوي على أنشطة الكتاب المدرسي إلى جانب الانشطة التكميلية المصممة على أساس الواقع المعزز. خالل البحث الذي استمر خمسة أسابيع ، تم تعليم الطالب في المجموعة التجريبية باستخدام كتيب النشاط مستخدما بيئة التعلم المدعمة بتقنية الواقع المعزز، بينما تم تدريس المجموعة الضابطة بنفس الانشطة ولكن بالطريقة التقليدية )الكتاب الدراسي والانشطة الورقية( و تم استخدام الاختبار التحصيلي واستبانة قياس الدافعية التي يعتمد على نموذج ARCS كأدوات البحث الرئيسية لجمع البيانات و بالنسبة لتحليل الدراسة ، تم استخدام اختبار ) t )المستقل بشكل أساسي لمالحظة أي تغييرات مهمه و كشفت نتائج الدراسة عن اختلاف كبير بين الطالب الذين تم تدريسهم في بيئة مدعومة بالواقع المعزز والطالب الذين يدرسون بطريقة التدريس العادية لصالح المجموعة التجريبية وأظهر ت النتائج أن مستوى التحصيل الدراسي و مستويات الدافعية لدى المجموعة التجريبية قد ارتفعت مقارنة بالمجموعة الضابطة ؛ وفي ضوء هذه النتائج تمت مناقشة واقتراح العديد من المواضيع المهمة في هذا الحقل .
Category
Theses and Dissertations

Same Subject

Journal articles
6
0
Al-Bulushi, Ali H.
Eskisehir Osmangazi University.
2017-04-01
Journal articles
3
0
Al-Bakri, Sawsan.
Equinox Publishing Ltd.
2017-01-01
Journal articles
3
0
Alkhoudary, Yahya A. M.
University of Bahrain.
2018-07-01
Journal articles
3
0
Lenchuk, Iryna.
SAGE Publications Inc.
2019-01-01