Document

Assessment methods in undergraduate medical education.

Other titles
أساليب القياس والتقييم في التعليم الطبي الأولي الجامعي
Publisher
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
Gregorian
2010-08
Language
English
English abstract
Various assessment methods are available to assess clinical competence according to the model proposed by Miller. The choice of assessment method will depend on the purpose of its use: whether it is for summative purposes (promotion and certification), formative purposes (diagnosis, feedback and improvement) or both. Different characteristics of assessment tools are identified: validity, reliability, educational impact, feasibility and cost. Whatever the purpose, one assessment method will not assess all domains of competency, as each has its advantages and disadvantages; therefore a variety of assessment methods is required so that the shortcomings of one can be overcome by the advantages of another.
Member of
Arabic abstract
هناك عدة أساليب لتقييم الكفاءة السريرية وفقا للنموذج الذي اقترحه ميلر. اختيار أسلوب التقييم يعتمد على الغرض من أجل استخدام ذلك الأسلوب ، فيما إذا كان لأغراض التعزيز والتصديق ، أو التشخيص وتحسين التغذية الراجعة أو كليهما . وقد تم تحديد خصائص عدة لأداة التقييم وهي المصداقية والموثوقية ، والأثر التعليمي والجدوى والتكلفة. أيا كان هذا الغرض، فالإسلوب الواحد لا يكفي لتقييم كافة مجالات الكفاءة وهناك ثمة حاجة إلى مجموعة متنوعة من أساليب التقييم . ولكل إسلوب تقييم مزاياه وعيوبه، ويمكن التغلب على أوجه القصور في إسلوب تقييم ما بواسطة مزايا إسلوب تقييم آخر وذلك ضمن استخدام مجموعة متنوعة من أساليب التقييم.
Category
Journal articles

Author's Work

Journal articles
0
0
Al-Wardiyah, Nadia M.
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
2008-07