Document
Associations of Pass-fail outcomes with psychological health of first-year medical students in a Malaysian medical school.
Other titles
العلاقة بين نتائج النجاح - الفشل والصحة النفسية لطلاب سنة أولى طب في كلية للطب بماليزيا
Publisher
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
Gregorian
2013-02
Language
English
English abstract
Objectives: The demanding and intense environment of medical training can create excessive pressures
on medical students that eventually lead to unfavorable consequences, either at a personal or professional level.
These consequences can include poor academic performance and impaired cognitive ability. This study was designed
to explore associations between pass-fail outcome and psychological health parameters (i.e. stress, anxiety, and
depression symptoms). Methods: A cross-sectional study was conducted on a cohort of first-year medical students
in a Malaysian medical school. The depression anxiety stress scale 21-item assessment (DASS-21) was administered
to them right after the final paper of the first-year final examination. Their final examination outcomes (i.e. pass or
fail) were traced by using their student identity code (ID) through the Universiti Sains Malaysia academic office.
Results: A total of 194 (98.0%) of medical students responded to the DASS-21. An independent t-test showed that
students who passed had significantly lower stress, anxiety, and depression symptoms than those who failed the
first-year final examination (P <0.05). Those who experienced moderate to high stress were at 2.43 times higher risk
for failing the examination than those who experienced normal to mild stress. Conclusion: Medical students who
failed in the final examination had higher psychological distress than those who passed the examination. Those who
experienced high stress levels were more likely to fail than those who did not. Reducing the psychological distress
of medical students prior to examination may help them to perform better in the examination.
Sponsorship
Sultan Qaboos University
Member of
Resource URL
Citation
Yusoff, Muhamad S. B. (2013). Associations of pass-fail outcomes with psychological health of first-year medical students in a Malaysian medical school. Sultan Qaboos University Medical Journal, 13 (1), 107-114.
Arabic abstract
الهدف: الحاجة والبيئة الحادة للتدريب الطبي قد يخلف ضغوطا شديدة على طلبة الطب، الأمر الذي قد يؤدي بدوره إلى نتائج غير إيجابية على كل من الوضع الشخصي أو المهني. قد يشمل هذا ضعف الأداء الأكاديمي واعتلال في القدرة المعرفية. هذه الدراسة اعتمدت على اكتشاف الترابط بين النجاح - الفشل ومتغيرات الصحة النفسية (التوتر، القلق، وأعراض الكآبة). الطريقة: شملت هذه الدراسة المقطعية جماعة من طلاب سنة أولى طب من كلية الطب بماليزيا. مقياس الكآبة القلق التوتر ذو 21 وحدة تقييم (DASS-21) تم إعطاؤه فور انتهاء من آخر ورقة امتحان لطلبة السنة الأولى. تم تتبع نتائج الامتحانات (نجاح - فشل) للطلبة باستخدام رمز الطالب التعريفي عن طريق المكتب الأكاديمي بجامعة ساينس الماليزية. النتائج: إجمال 194 (98%) من طلاب الطب استجاب ل DASS-21. اختبار t المستقل أظهر أن الطلاب الذين نجحوا كان لديهم نسبة قليلة معتبرة من التوتر، القلق وأعراض الكآبة مقارنة بأولئك الذين فشلوا في الامتحان النهائي للسنة الأولى (P<0.05). الخلاصة: طلاب الطب الذين فشلوا في الامتحان النهائي كان لديهم معدل أعلى من القلق النفسي مقارنة بأولئك الذين نجحوا في الامتحان.
Category
Journal articles