Document

A Call for more diploma nurses to attain a Baccalaureate Degree : advancing the nursing profession in Oman.

Identifier
DOI: 10.18295/squmj.2015.15.03.004.
Contributors
Other titles
دعوة للممرضات اللواتي يحملن مؤهل الدبلوم لنيل درجة البكالوريوس : النهوض بمهنة التمريض في عمان
Publisher
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
Gregorian
2015-08
Language
English
English abstract
The healthcare needs of the Omani population are evolving, particularly with regards to changes in disease complexity, advances in technology and the enhanced delivery of healthcare services. Nurses now need to adapt to a fundamental shift in the provision of patient-centred care. In line with lifelong learning goals, registered nurses in Oman at the diploma level should seek to obtain a more advanced qualification, for instance a Bachelor of Science in Nursing, to ensure they possess the requisite skills and knowledge to keep abreast of new developments in healthcare management. Challenges involved in this transition and suggestions to overcome these potential obstacles are discussed in this article in order to inform nursing education stakeholders. Recommendations to ensure the success of bridging programmes are also suggested.
Member of
Citation
Kamanyire, Joy K., & Achora, Susan (2015). A Call for More Diploma Nurses to Attain a Baccalaureate Degree : Advancing the nursing profession in Oman. Sultan Qaboos University Medical Journal, 15 (3), 322–326.
Arabic abstract
تتغير احتياجات الرعاية الصحية للمواطنين العمانيين بصورة ملحوظة وبخاصة بما يتعلق بالتغيرات التي تطرأ على تعقيدات الأمراض، التقدم في التقنيات، وتعزيز تقديم خدمات الرعاية الصحية. تحتاج الممرضات الآن للتكيف مع التحولات الأساسية في توفير الرعاية التمحورة حول المريض. وتماشيا مع أهداف التعلم مع الحياة، يجب على الممرضات المسجلات في سلطنة عمان ممن يحملن درجة الدبلوم أن يسعين للحصول على مؤهل أكثر تقدما على سبيل المثال على درجة الباكالوريوس في علوم التمريض، وذلك للتأكد من أنها تمتلك المهارات والمعارف المطلوبة لمواكبة التطورات الجديدة في مجال إدارة الرعاية الصحية. تناقش هذه المقالة التحديات التي ينطوي عليها هذا التحول والمقترحات للتغلب على هذه العقبات المحتملة وذلك من أجل إبلاغ الجهات المختصة بتعليم التمريض. يشتمل المقال أيضا على توصيات لضمان نجاح هذه البرامج.
Category
Journal articles