Document
Comparing Digital and Paper Gamified Learning Environments on the Motivation and Achievement of Omani Seventh Grade Students in Learning English
Gregorian
2019
Language
English
English abstract
Gamification is defined as the use of game design elements in non-game contexts in order to enhance students' motivation, academic achievement, and attitudes toward learning. In this regard, the purpose of this study was to investigate the effect of applying gamified learning environment in two different modes: digital-based gamification and paper-based gamification. It aimed to explore which mode of these two gamified learning environments can better enhance seventh grade students' perceived motivation and achievement in English language vocabulary and grammar. The sample of the study consisted of 64 students and was applied at a public school in the Muscat Governorate. A mixed method research methodology and a quasi-experimental research design using pretest–posttest design was used to explore students' motivation and achievement. Data was collected using three instruments: achievement tests, a motivation scale and semi-structured interviews. The findings of this study showed that students in both groups exhibited an increase in their motivation and achievement after applying the digital and the paper gamified learning environments. However, the digital gamified learning environment was found to be more effective in enhancing students' motivation and academic achievement than the paper gamified learning environment.
Description
Thesis
Member of
Resource URL
Arabic abstract
يعرف اّلتلعيب بّأنه تّطبيق عّناصر وّ آّليات اّللعبة فّي سّياقات وّ مّجالات أّخرى غّير مّرتبطة بّالألعاب، وّذلك بّهدف تّحسينّ
تفاعل وّدافعية اّلفرد وّزيادة اّنتاجيته لّتحقيق أّهداف مّعينة. فّي هّذا اّلصدد، كّان اّلغرضمّن هّذه اّلدراسة هّو دّراسة أّثر بّيئاتّ
التعلم اّلقائمة عّلى اّلتلعيب عّند تّطبيقها بّشكل رّقمي وّورقي. وّدراسة أّي نّوع مّن بّيئات اّلتعلم اّلتلعيبية هّذه يّمكن أّن تّعزز بّشكلّأفضل دّافعية وّ تّحصيل طّلاب اّلصف اّلسابع فّي تّعلم مّفردات وّ قّواعد اّللغة اّلانجليزية. اّستخدمت اّلباحثة تّصميما بّحثي كّمي-نوعي وّمنهجا بّحثيا شّبه تّجريبي بّاستخدام مّجموعتين تّجريبيتين وّاختبار قّبلي وّبعدي. شّملت عّينة اّلدراسةّ 46 طّالبة وّتمّ تطبيقها فّي مّدرسة حّكومية بّمحافظة مّسقط. تّم جّمع اّلبيانات بّاستخدام ثّلاثة أّدوات: اّختبار تّحصيلي، وّمقياس لّلدافعيةّ
ومقابلات شّخصية شّبه مّنظمة. أّظهرت نّتائج هّذه اّلدراسة أّن اّلطلاب فّي كّلا اّلمجموعتين أّظهروا زّيادة فّي دّافعيتهم وّتحصيلهم اّلدراسي بّعد تّطبيق بّيئات اّلتعلم اّلتلعيبية اّلرقمية وّالورقية. وّمع ذّلك، كّانت بّيئة اّلتعلم اّلتلعيبية اّلرقمية أّكثر فّعالية فّيّ تعزيز دّافعية اّلطلاب وّ تّحصيلهم اّلأكاديمي مّن بّيئة اّلتعلم اّلتلعيبية اّلورقية.
تفاعل وّدافعية اّلفرد وّزيادة اّنتاجيته لّتحقيق أّهداف مّعينة. فّي هّذا اّلصدد، كّان اّلغرضمّن هّذه اّلدراسة هّو دّراسة أّثر بّيئاتّ
التعلم اّلقائمة عّلى اّلتلعيب عّند تّطبيقها بّشكل رّقمي وّورقي. وّدراسة أّي نّوع مّن بّيئات اّلتعلم اّلتلعيبية هّذه يّمكن أّن تّعزز بّشكلّأفضل دّافعية وّ تّحصيل طّلاب اّلصف اّلسابع فّي تّعلم مّفردات وّ قّواعد اّللغة اّلانجليزية. اّستخدمت اّلباحثة تّصميما بّحثي كّمي-نوعي وّمنهجا بّحثيا شّبه تّجريبي بّاستخدام مّجموعتين تّجريبيتين وّاختبار قّبلي وّبعدي. شّملت عّينة اّلدراسةّ 46 طّالبة وّتمّ تطبيقها فّي مّدرسة حّكومية بّمحافظة مّسقط. تّم جّمع اّلبيانات بّاستخدام ثّلاثة أّدوات: اّختبار تّحصيلي، وّمقياس لّلدافعيةّ
ومقابلات شّخصية شّبه مّنظمة. أّظهرت نّتائج هّذه اّلدراسة أّن اّلطلاب فّي كّلا اّلمجموعتين أّظهروا زّيادة فّي دّافعيتهم وّتحصيلهم اّلدراسي بّعد تّطبيق بّيئات اّلتعلم اّلتلعيبية اّلرقمية وّالورقية. وّمع ذّلك، كّانت بّيئة اّلتعلم اّلتلعيبية اّلرقمية أّكثر فّعالية فّيّ تعزيز دّافعية اّلطلاب وّ تّحصيلهم اّلأكاديمي مّن بّيئة اّلتعلم اّلتلعيبية اّلورقية.
Category
Theses and Dissertations