Document

Fundamentals of development the psychology of childhood.

Author
Other titles
أساسيات التطور : علم نفس الطفولة
Publisher
College of Medicine and Health Science, Sultan Qaboos University.
Gregorian
2008-03
Language
English
English abstract
As an introductory developmental psychology text, Fundamentals of Development achieves a passing grade. The authors adopt a topic-based approach which, though promoting the material's accessibility to students, seems incomplete, disjointed and lacking in organisation. The text maintains a solidly cognitive approach, but it fails to assert the interactions among the biological, social and cultural influences present in each aspect of development. In terms of accessibility, the language used in this text is simple and presented conversationally. Though this may appeal to introductory students, it often re duces the power of the theories being discussed, and allows the authors to pass judgements which may be considered inappropriate at this level of foundation. The simple and repetitive language may be an advantage to students who do not have English as their native language, but must be balanced with the fact that this often reduces the explanatory power of the presented theories. In conclusion, although this text does an excellent job of illustrating and explaining many of the major studies that brought advances in our understanding of psychological development, it lacks the cohesive ness and broad-spectrum approach that would make it a good introductory text for independent use. It is much better as a companion piece to a fuller text, so that its chapters can be used to flesh out concepts with examples and easy, conversational language.
Member of
Citation
Eloul, L. (2008). Fundamentals of Development The Psychology of Childhood. Sultan Qaboos University Medical Journal, 8(1), 101–102.
Arabic abstract
كنص تمهيدي في علم النفس التنموي ، تحقق أساسيات التنمية درجة من النجاح. حيث يتبنى المؤلفون نهجًا قائمًا على الموضوع ، والذي ، على الرغم من تعزيز إمكانية الوصول إلى المواد من الطلاب ، إلا أنه يبدو غير مكتمل ومفكك ويفتقر إلى التنظيم. ويحافظ النص على نهج معرفي قوي ، لكنه يفشل في تأكيد التفاعلات بين التأثيرات البيولوجية والاجتماعية والثقافية الموجودة في كل جانب من جوانب التنمية. فمن حيث إمكانية الوصول ، فإن اللغة المستخدمة في هذا النص بسيطة ويتم تقديمها بطريقة محادثة. وعلى الرغم من أن هذا قد يجذب الطلاب التمهيديين ، إلا أنه غالبًا ما يعيد استخلاص قوة النظريات التي تتم مناقشتها ، ويسمح للمؤلفين بإصدار أحكام قد تعتبر غير مناسبة في هذا المستوى من التأسيس. فقد تكون اللغة البسيطة والمتكررة ميزة للطلاب الذين ليس لديهم اللغة الإنجليزية كلغة أم ، ولكن يجب أن تكون متوازنة مع حقيقة أن هذا غالبًا ما يقلل من القوة التفسيرية للنظريات المقدمة. وفي الختام ، على الرغم من أن هذا النص يقوم بعمل ممتاز في توضيح وشرح العديد من الدراسات الرئيسية التي جلبت تقدمًا في فهمنا للتطور النفسي ، إلا أنه يفتقر إلى التماسك والنهج الواسع النطاق الذي يجعله نصًا تمهيديًا جيدًا للاستخدام المستقل .
Category
Journal articles

Same Subject

Journal articles
0
0
Al-Futaisi, Amna
Oman Medical Journal
2007-10