Document

Investigating the social impact of social networking media on teenagers from 13 to 19 years old in oman.

Source
The Second International Conference of the Faculty of Arts and Social Sciences, Sultan Qaboos University, v.1, p. 361-378.
Other titles
The status of social sciences and their role in the study of contemporary social phenomena : directions and prospects
Publisher
College of Arts and Social Sciences, Sultan Qaboos University.
Gregorian
2012-12
Language
Arabic
English abstract
The growth of Social networking technology has been exponential in the past few years. Social networking sites such as Facebook, MySpace, Twitter have attracted millions of users who incorporated the use of this technology as part of their normal daily routine. Social networking sites focus on building social relations among people by allowing them to share information, photos or videos, share interests and activities, use blogging to express their views and so on. Social networking sites allow users to create personal profile pages in which they can express their ideas and views and also add friends to their lists. Moreover, some sites allow users to enhance their profiles by adding multimedia content or modifying their profile's look and feel while others, such as Facebook, allow users to add applications that allow them to accomplish additional useful tasks. Once you are granted access to a social networking site you can begin to socialize by reading the profile pages of others and possibly contacting them and start a new friendship. There are several social networking sites that users can choose from based on their preferences. For example, about 63 per cent of children are more likely to use Bebo, while 62 per cent of adults are most likely have a Facebook profile. In addition, 42 per cent of teenagers are using social networking sites like MySpace or Facebook. A study by Joseph and Califano found that 70 per cent of teenagers usually spending most of their time on social networking sites compared to 30 per cent of teenagers who do not. This high percentage of daily time spent by teenagers on social networking sites is very likely to affect them in different ways.
Arabic abstract
لقد كان نمو تقنية الشبكات الاجتماعية هائلاً في السنوات القليلة الماضية. لقد جذبت مواقع الشبكات الاجتماعية مثل Facebook و MySpace و Twitter ملايين المستخدمين الذين أدرجوا استخدام هذه التكنولوجيا كجزء من روتينهم اليومي المعتاد. تركز مواقع التواصل الاجتماعي على بناء العلاقات الاجتماعية بين الأشخاص من خلال السماح لهم بمشاركة المعلومات أو الصور أو مقاطع الفيديو ، ومشاركة الاهتمامات والأنشطة ، واستخدام التدوين للتعبير عن آرائهم وما إلى ذلك. تتيح مواقع التواصل الاجتماعي للمستخدمين إنشاء صفحات ملفات شخصية يمكنهم من خلالها التعبير عن أفكارهم وآرائهم وإضافة أصدقاء إلى قوائمهم. علاوة على ذلك ، تسمح بعض المواقع للمستخدمين بتحسين ملفاتهم الشخصية عن طريق إضافة محتوى وسائط متعددة أو تعديل شكل ومظهر ملفهم الشخصي بينما تسمح مواقع أخرى ، مثل Facebook ، للمستخدمين بإضافة تطبيقات تسمح لهم بإنجاز مهام مفيدة إضافية. بمجرد منحك حق الوصول إلى أحد مواقع التواصل الاجتماعي ، يمكنك البدء في التواصل الاجتماعي من خلال قراءة صفحات الملف الشخصي للآخرين وربما الاتصال بهم وبدء صداقة جديدة. هناك العديد من مواقع الشبكات الاجتماعية التي يمكن للمستخدمين الاختيار من بينها بناءً على تفضيلاتهم. على سبيل المثال ، من المرجح أن يستخدم حوالي 63 في المائة من الأطفال بيبو ، في حين أن 62 في المائة من البالغين لديهم على الأرجح ملف تعريف على فيسبوك. بالإضافة إلى ذلك ، يستخدم 42 في المائة من المراهقين مواقع التواصل الاجتماعي مثل MySpace أو Facebook. وجدت دراسة أجراها جوزيف وكاليفانو أن 70 في المائة من المراهقين يقضون عادة معظم وقتهم على مواقع التواصل الاجتماعي مقارنة بـ 30 في المائة من المراهقين الذين لا يفعلون ذلك. من المحتمل جدًا أن تؤثر هذه النسبة العالية من الوقت اليومي الذي يقضيه المراهقون على مواقع التواصل الاجتماعي عليهم بطرق مختلفة.
Category
Conferences & workshops