Document
The Medical educator teaching portfolio : its compilation and potential utility.
Contributors
Marchand, Mark., Author
Other titles
ملف المعلم الطبي : جمعه وتصنيفه وإمكانيات استعماله
Publisher
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
Gregorian
2006-06
Language
English
English abstract
A revolution in thinking and redefinition of traditional scholarship by prioritising teaching skills and achievements has led to the birth of the Teaching Portfolio, designed to carry a comprehensive and dynamic record of the teaching activities of the faculty. A teaching portfolio documents the faculty's teaching scholarship and effectiveness. It is a record of selected information on one's teaching achievements, skills and strategies and dynamically represents the faculty's growth, progress and teaching record. The author suggests a template for the Teaching Portfolio of a Medical Educator, which consists of four parts: (1) evaluation, (2) personal professional development, (3) learning processes and (4) an appendix.
Member of
Resource URL
Citation
Al-Lamkiyah, Neela, & Marchand, Mark (2006). The Medical Educator Teaching Portfolio : Its Compilation and Potential Utility (. Sultan Qaboos University Medical Journal, 6 (1), 7–12.
Arabic abstract
هناك ثورة في التفكير وإعادة تعريف التعليم التقليدي. وذلك بوضع الأولويات للمهارات والأهداف التعليمية قادت إلى ولادة الملف التعليمي الذي صمم لكي يكون كاملا وحركيا لكل الفعاليات التي يقوم بها عضو الهيئة التدريسية ملف المعلم الطبي يوثق فعاليات ونشاطات عضو الهيئة التدريسية. وهو عبارة عن تسجيل لمعلومات مختارة لما يقوم به ذلك العضو من إنجازات تعليمية. وكذلك مهاراته واستراتيجيته وهو يمثل ما يقوم به من تطور وإنجازات علمية كاتب المقال يقترح نمط معين للملف التعليمي لعضو هيئة التدريس والذي يتكون من أربعة أقسام (1)التقييم. (٢) التطور المهني الشخصي (۳) الطرق التعليمية و (٤) الملحق.
Category
Journal articles