Document

Music education and social sustainable development.

Other titles
العلوم الاجتماعية والتنمية المستدامة : التحديات والتجارب والبدائل
Publisher
College of Arts and Social Sciences, Sultan Qaboos University.
Gregorian
2022-02
Language
English
English abstract
During these past two years, the whole world was forced to change the global pedagogical approach to adapt with this new way of teaching and learning. Actually, we became prepared to the virtual system. In Lebanon, the financial situation added a much more complexity to the online educational problems, which called for an immediate pedagogical action to improve learning, propose new opportunities and to challenge new practices to promote a better teaching quality. Many research shows the importance for a better sustainable development education (SDE), locally and internationally. And based on Gibran Khalil Gibran's quote "music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife", we can understand the significance of music in our life, as well as its implication in the educational system. This emphasizes the need and the positive social effect of music education on students. However, some Lebanese schools don't have musical courses in their program, and others removed it from their schedule to lighten the program and reduce the expenses, while the rest saved it even online. This highlights the necessity for the music education within an SDE approach. Therefore, the main question is: How can music education help in building a better life based on an active citizen to reach sustainable development goals? Can music education preserve culture and conserve identity? This paper highlights the significance/influence of music education for a sustainable development from a social approach, by building bridges throw songs between SDE, culture and identity, while respecting the Lebanese diversity.
Member of
Citation
Abou Jaoude, Marie (2022). Music Education and Social Sustainable Development. Fourth International Conference of the Faculty of Arts and Social Sciences, Sultan Qaboos University, Muscat, Oman 4 (1), 62-79.
Arabic abstract
خلال هذين العامين الماضيين ، اضطر العالم كله لتغيير العالم
نهج تربوي للتكيف مع هذه الطريقة الجديدة في التدريس والتعلم. في الحقيقة،
أصبحنا مستعدين للنظام الافتراضي. وأضاف الوضع المالي في لبنان
أكثر تعقيدًا بكثير من المشكلات التعليمية عبر الإنترنت ، والتي تتطلب وجود
العمل التربوي الفوري لتحسين التعلم ، واقتراح فرص جديدة و
تحدي الممارسات الجديدة لتعزيز جودة التدريس الأفضل.
تظهر العديد من الأبحاث أهمية تحسين تعليم التنمية المستدامة
(SDE) محليًا ودوليًا. واستناداً إلى اقتباس جبران خليل جبران "الموسيقى
هي لغة الروح. يفتح سر الحياة يجلب السلام ويقضي على الفتنة "نحن
يمكن أن نفهم أهمية الموسيقى في حياتنا ، وكذلك تأثيرها في
نظام تعليمي. هذا يؤكد الحاجة والتأثير الاجتماعي الإيجابي للموسيقى
التعليم على الطلاب. مع ذلك ، لا توجد دورات موسيقية في بعض المدارس اللبنانية
في برنامجهم ، وقام آخرون بإزالته من جدولهم لتخفيف البرنامج
وتقليل النفقات ، بينما وفرها الباقي حتى على الإنترنت. هذا يسلط الضوء على
ضرورة تعليم الموسيقى ضمن نهج SDE. لذلك ، الرئيسي
السؤال هو: كيف يمكن للتربية الموسيقية أن تساعد في بناء حياة أفضل قائمة على النشاط
المواطن للوصول إلى أهداف التنمية المستدامة؟ يمكن للتربية الموسيقية أن تحافظ على الثقافة
والحفاظ على الهوية؟
تسلط هذه الورقة الضوء على أهمية / تأثير التربية الموسيقية لتحقيق مستدام
التنمية من نهج اجتماعي ، من خلال بناء جسور ورمي الأغاني بين SDE ،
الثقافة والهوية مع احترام التنوع اللبناني.
Category
Journal articles