Document

Salalah: Perfume Capital of Arabia A Visitor Profile Study.

Publisher
جامعة السلطان قابوس. كلية الآداب والعلوم الاجتماعية
Gregorian
2015
Language
English
English abstract
In an effort to develop and implement effective promotion strategies for tourism in a specific destination, it is important to describe the characteristics and behaviors of visitors to the destination as well as monitor changes and trends in the region's tourism industry. One of the most common methods to accomplish this objective is to conduct a visitor's profile study. This study aimed to determine the characteristics of visitors to the city of SALALAH as a whole. This study viewed SALALAH tourist profile with regards to two major key variables namely: the tourists' socioeconomic characteristics and the tourists' behavioral characteristics. While the tourists' socio-economic characteristics are often described in terms of age, sex, education and income levels, behavioral characteristics include tourists' motivation, attitudes, needs and values. These characteristics are essential not only because they all influence the magnitude, frequency, and kind of interaction with the physical attributes of the tourism destination and its people but also because they play a crucial role in contributing to the tourist decision making processes.
Member of
ISSN
2312-1270
Citation
Abdul-Ghani, M. (2015). Salalah: Perfume Capital of Arabia A Visitor Profile Study. Journal of the College of Arts and Social Sciences, 6 (2), 13-28.
Arabic abstract
تهدف هذه الدراسة إلى إجراء دراسات نماذج لأنماط الزائرين لمدينة صلالة, ويشتمل نموذج نمط الزائر على رسم صورة للخصائص الاجتماعية و الاقتصادية لهؤلاء السائحين بالإضافة إلي رسم صورة للخصائص السلوكية لهم. ويمكن التعبير عن الخصائص الاجتماعية والاقتصادية عن طريق معرفة أعمارهم وأجناسهم و مستوى التعليم ومستوى الدخل و غيرها من العناصر الأخرى. أما عن الخصائص السلوكية فيمكن تحديدها عن طريق وصف دوافعهم واتجاهاتهم واحتياجاتهم و قيمهم. و تعتبر هذه الخصائص في مجموعها أساسية في التأثير على حجم السائحين و تكرار زيارتهم للمقصد السياحي كذلك نوع التواصل بين السائحين و المقصد السياحي وقاطنيه المحليين. ومن أجل وضع خطط تسويق سياحية استراتيجية فعالة لأي مقصد سياحي فإنه يجب التعرف على خصائص و سلوكيات الزائرين الذين قاموا بالفعل بزيارة لهذه المقاصد و متابعة التغير في هذه الخصائص و الاتجاهات بصفة دورية. وتهدف هذه الدراسة بشكل عام إلى وصف خصائص السائحين لمدينة صلالة مع تحديد خصائصهم المتعلقة بكل سوق من الأسواق السياحية المصدرة لهم.
Category
Journal articles

Same Subject

Journal articles
0
0
Al-Zadjaliyah, Nasrin.
Oman Medical Specialty Board.
2017-11
Journal articles
0
0
Hosseinzadeh, N.
Sultan Qaboos University.
2018
Journal articles
0
0
Aravindhakshan, Rajeev.
Oman Medical Specialty Board.
2010-01
Journal articles
5
2
Al-Sinani, Mohammad.
Oman Medical Specialty Board.
2008-10
Journal articles
4
0
Byrne, Robyn.
جامعة السلطان قابوس. كلية الآداب والعلوم الاجتماعية
2017
Journal articles
0
0
Al-Busaidi, Rashid M.
جامعة السلطان قابوس. كلية العلوم الزراعية والبحرية
2013