Document
Teachers' best practices of students' engagement in English language online classes at cycle two schools in Oman.
Other titles
أفضل الممارسات المتبعة من قبل المعلمين لمشاركة (انخراط) الطلاب في فصول اللغة الإنجليزية عبر الإنترنت في مدارس الحلقة الثانية في عمان
Publisher
Sultan Qaboos University.
Gregorian
2022
Language
English
Subject
English abstract
Due to the rapid growth of online education, teachers around the globe are
struggling to engage students and make meaningful relationships with them in
online classes. Students' engagement is significant in online and on-campus classes
to make the content more attractive and enjoyable to students and raise their
performance, motivation, and satisfaction. By implementing various simple and highly
effective strategies, teachers can build meaningful relationships with online students. The
study examined teachers' best practices for students' engagement in online English
language classes. Moreover, it investigated teachers' perception of students'
engagement in online English language classes at cycle two schools in Oman and
explored the challenges that could impede such engagement.
The study used descriptive-analytic methods to collect and analyze the data.
The study's target was male and female English language teachers at cycle two
schools in Oman. A total number of 256 responses were collected. The quantitative
data were analyzed through descriptive and inferential statistics using SPSS and
NVIVO 12 for the data of the open-ended questions.
The study's findings concluded with an ordered list of students' engagement
strategies depending on teachers' experience in engaging students in online classes.
Moreover, it confirmed the effectiveness of the three engagement strategies in
online classes. In addition, the study's findings indicated that teachers perceived
student–content engagement strategies as significantly more effective than the
student-teacher and student-student engagement strategies. However, the results
illustrated no differences in teachers' perceptions of students' engagement due to
gender, teaching experience, and professional development course attendance.
Finally, the study presented some implications, recommendations, and suggestions
for future research.
Member of
Resource URL
Arabic abstract
نظراً للنمو السريع للتعليم عبر الإنترنت، يكافح المعلمون في جميع أنحاء العالم لإشراك )انخراط( الطلاب وإقامة علاقات ذات مغزى معهم في الفصول الدراسية عبر الإنترنت، حيث تعد مشاركة الطلاب مهمة جدًا في الفصول الدراسية عبر الإنترنت وكذلك في الفصول على أرض الواقع لجذب الطلاب إلى المحتوى ورفع مستوى أدائهم وتحفيزهم ورضاهم. يمكن للمعلمين بناء علاقات هادفة مع الطلاب عبر الإنترنت من خلال تنفيذ العديد من الاستراتيجيات البسيطة والفعالة للغاية. فحصت الدراسة أفضل الممارسات المتبعة من قبل المعلمين لمشاركة المعلمين في فصول اللغة الإنجليزية عبر الإنترنت. علاوة على ذلك، فقد بحثت في تصورات المعلمين لمشاركة الطلاب في فصول اللغة الإنجليزية عبر الإنترنت في مدارس الحلقة الثانية في عمان واستكشفت التحديات التي تعيق مشاركة )انخراط( الطلاب في دروس اللغة الإنجليزية عبر الإنترنت. استخدمت الدراسة الطرق الوصفية التحليلية لجمع وتحليل البيانات. كان هدف الدراسة هو معلمي اللغة الإنجليزية ذكورا وإناثا في مدارس الحلقة الثانية في عمان. إجمالي عدد الردود التي تم جمعها هي ،256 تم تحليل البيانات الكمية من خلال اإلحصائيات الوصفية واالستنتاجية باستخدام الحزمة االجتماعية للعلوم الإحصائية (SPSS (وبرنامج 12 NVIVO لبيانات الأسئلة المفتوحة. أشارت نتائج الدراسة بقائمة مرتبة من استراتيجيات مشاركة )انخراط( الطلاب اعتمادًا على خبرة المعلمين في إشراك الطلاب في الفصول الدراسية عبر الإنترنت، حيث أكدت الدراسة على فعالية الأنواع الثلاثة لاستراتيجيات المشاركة في الفصول الدراسية عبر الإنترنت، و أشارت نتائج الدراسة كذلك إلى أن المعلمين ينظرون إلى استراتيجيات مشاركة )انخراط( الطلاب مع محتوى على أنها أكثر فاعلية بشكل ملحوظ من استراتيجيات مشاركة الطلاب مع المعلم والطلاب مع الطلاب؛ ومع ذلك ، أوضحت النتائج أنه لا توجد فروق في تصورات المعلمين لمشاركة )انخراط( الطلاب بسبب الجنس أو خبرة التدريس أو حضور دورات التطوير المهني، وقد قدمت الدراسة بعض الدلالات والتوصيات والاقتراحات لأبحاث المستقبل.
Category
Theses and Dissertations