Document

Teaching of clinical physiology in the medical Curriculum : the Omani model.

Author
Contributors
Other titles
تدريس وظائف الأعضاء الإكلينيكية في الطب ، نموذج من سلطنة عمان
Publisher
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
Gregorian
1999-01
Language
English
English abstract
In recent years, Physiology, as a medical discipline is continuously drifting away from the study of the complex, integrated whole body functions towards cellular and molecular levels. This has resulted in a steady increase in molecular biologists and a steady decline in medical physiologists in departments at Physiology in medical schools, Such change is already having its impact on the teaching at body systems and integrative Physiology to medical students, as evident the shifting of such teaching frcm Physiology departments to the respective clinical departments where Physiology is being taught by physicians of the respective clinical departments where Physiology is being taught by physicians of the reapective clinical disciplines. The aim of this presentaticn is to show that the introduction of the teaching of Physiology in medical schools and teaching hospitals can help to restore the intergrity of medical Physiology as an entity in medicine.
Sponsorship
SQU
Member of
Citation
Hassan, M. O., & Lindell, S. (1999). Teaching of Clinical Physiology in the Medical Curriculum. The Omani Model. Sultan Qaboos University Medical Journal, 1(1), 55–58.
Arabic abstract
في السنوات الأخيرة ، يبتعد علم وظائف الأعضاء ، باعتباره تخصصًا طبيًا ، عن دراسة وظائف الجسم الكاملة المعقدة والمتكاملة نحو المستويات الخلوية والجزيئية. وقد أدى ذلك إلى زيادة مطردة في علماء الأحياء الجزيئية وانخفاض مطرد في علماء وظائف الأعضاء الطبيين في أقسام علم وظائف الأعضاء في كليات الطب ، وهذا التغيير له بالفعل تأثيره على التدريس في أنظمة الجسم وعلم وظائف الأعضاء التكاملي لطلاب الطب ، كما يتضح من تحول مثل هذا التدريس من أقسام علم وظائف الأعضاء frcm إلى الأقسام السريرية ذات الصلة حيث يتم تدريس علم وظائف الأعضاء من قبل أطباء الأقسام السريرية المعنية حيث يتم تدريس علم وظائف الأعضاء من قبل أطباء التخصصات السريرية المحققة. الهدف من هذا العرض هو إظهار أن إدخال تدريس علم وظائف الأعضاء في كليات الطب والمستشفيات التعليمية يمكن أن يساعد في استعادة تداخل علم وظائف الأعضاء الطبي ككيان في الطب.
Category
Journal articles

Same Subject

Journal articles
3
0
Joseph, Mickaël Antoine
BioMed Central Ltd.
2021-12-01