Document

Transforming education to strengthen health systems in the Sultanate of Oman.

Other titles
تحويل التعليم لتعزيز النظم الصحية في عمان.
Publisher
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
Gregorian
2012-11
Language
English
English abstract
Conspicuous gaps demonstrate a collective global failure in the world's health systems as they struggle to manage complex and expensive demands. The Lancet Commission recently took a global interdisciplinary perspective and systematic approach to consider alliances between education for health professionals and health systems in order to address these problems. They concluded that positive outcomes require new instructional and institutional designs. Findings from the Lancet Commission have implications for the development of health professional education in Oman, particularly with regard to the call for integrative and transformative education for the next generation of health professionals. Education in the Omani health sector must keep up with increasing challenges in both the health and education sectors.
Member of
Citation
White, Gillian (2012). Transforming Education to Strengthen Health Systems in the Sultanate of Oman. Sultan Qaboos University Medical Journal, November, 12 (4), 429-434.
Arabic abstract
تظهر الفجوات الواضحة فشلًا عالميًا جماعيًا في الأنظمة الصحية في العالم أثناء نضالها لإدارة الطلبات المعقدة والمكلفة. اتخذت لجنة لانسيت مؤخرًا نهجًا متعدد التخصصات عالميًا المنظور والنهج المنهجي للنظر في التحالفات بين التعليم للمهنيين الصحيين والصحة من أجل معالجة هذه المشاكل. وخلصوا إلى أن النتائج الإيجابية تتطلب تعليميًا جديدًا والتصاميم المؤسسية. النتائج التي توصلت إليها لجنة لانسيت لها آثار على تطوير الصحة التعليم المهني في عمان ، لا سيما فيما يتعلق بالدعوة إلى التعليم التكاملي والتحويلي للجيل القادم من المهنيين الصحيين. يجب أن يواكب التعليم في القطاع الصحي العماني الزيادة التحديات في قطاعي الصحة والتعليم.
Category
Journal articles

Author's Work

Journal articles
0
0
White, Gillian.
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
2013-05