وثيقة

درجة توظيف التقنيات الحديثة في تدريس الرياضيات من وجهة نظر المعلمين بمحافظة جنوب الشرقية.

المصدر
رسالة ماجستير
عناوين أخرى
The Degree of Employing Modern Technologies in the Teaching of Mathematics from the Teachers' Point of View in South Al Sharqiyah Governorate.
الدولة
عمان.
مكان النشر
إبراء
الناشر
جامعة الشرقية
ميلادي
2022-11-08
نوع الرسالة الجامعية
رسالة ماجستير
الملخص الإنجليزي
This study aimed to identify the degree of employment of modern technologies in teaching mathematics from the point of view of teachers in the schools of South Al Sharqiyah Governorate. The validity of the arbitrators and the validity of the internal consistency by calculating the Pearson correlation coefficient between the paragraphs and the axis and measuring its stability and found the total stability value of the tool equal to (0.81), which was applied to the random study sample consisting of (81) male and female teachers from different schools for grades (5-12) in the Governorate of South Al Sharqiyah in the Sultanate of Oman. Among the most prominent findings of the study: that the degree of employing modern technologies in teaching mathematics according to the teachers’ point of view is high, and the results indicated that there were no statistically significant differences at the signif icance level (α 0.05) t ow ard s employing mod ern t echnologies in t eaching mathematics from the point of view of Teachers according to the variable (gender, years of experience), and that the obstacles that prevent teachers from employing modern technologies in teaching mathematics came to a high degree, and the study recommended the necessity of providing schools with modern technologies related to mathematics and their continuous updating, and providing specialized training courses in employing modern technologies for mathematics teachers.
الملخص العربي
هدفت هذ الدراسة إلـى التعـرف علـى درجـة تو ظيـف التقنيات الحديثـة فـي تـدريس الرياضـيات
مــن وجهــة نظر المعلمـين بمدارس محافظة جنــوب الشــرقية س ولتحقيق أهــداف الدراســة أعتمــد المــنهج الوصفي وطورت استبانة تقيس درجة تو ظيـف التقنيات التعليميـة مكونة من (30) فقرة وبعـد التأكـد من صدقها عن طريق صدق المحكمين وصـدق الاتسـاق الـداخلي وحسـاب معامل، ارتبـاط بيرسـون بين الفقرات والمحور وقياس ثباتها
ومن أبرز النتائج التي توصلت إليها الدراسة: إن درجة توظيف التقنيات الحديثة في تـدريس
الرياضـيات من وجهة نظر المعلمون كانت عالية كما اشارت النتائج إلى عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى الد لة (0.05 < α) نحو توظيف التقنيات الحديثة في تـدريس الرياضـيات تبعا لمتغير (النوع الاجتماعي وسنوات الخبرة)
قالب العنصر
الرسائل والأطروحات الجامعية

مواد أخرى لنفس الموضوع

الرسائل والأطروحات الجامعية
7
0
السعيدية، بشرى بنت سليمان بن عبد الله.
جامعة السلطان قابوس.
2024
مقالات الدوريات
8
0
‫اليعربي، مرشد بن ناصر.‬
مؤسسة إشراق للصحافة والنشر.
2022-04-01
مقالات الدوريات
5
0
العمري، فراس إسماعيل.
مؤسسة إشراق للصحافة والنشر.
2022-04-01