وثيقة

The effect of using a flipped classroom strategy on female Omani grade eleven students’ grammar learning and their motivation toward learning English.

المصدر
Master's thesis
عناوين أخرى
أثر استخدام استراتيجية الصف المقلوب على تعلم قواعد اللغة الإنجليزية لدى طالبات الصف الحادي عشر العمانيات ودافعيتهن نحو تعلم اللغة الإنجليزية
الدولة
Oman
مكان النشر
Muscat
الناشر
Sultan Qaboos University.
ميلادي
2024
اللغة
الأنجليزية
نوع الرسالة الجامعية
Master's thesis
الملخص الإنجليزي
This quasi-experimental study examined the effect of the flipped classroom strategy (FCS) on the grammar learning of female Omani grade eleven students as well as their motivation toward learning English. In total, 72 female students attending one public school in A’Seeb, Muscat Governorate, in the 2023/2024 academic year participated in the study. One class of 37 students was assigned as an experimental group and was taught using the FCS, whereas another class of 35 students was taught the same grammatical structures using conventional teaching methods as a control group. Two instruments were utilized to collect data: a pre- and post-grammar achievement test and a motivation questionnaire. The results showed a statistically significant improvement in the experimental group’s grammar performance. There were also statistically significant differences between the mean scores in the post-test in favor of the experimental group. However, there were no statistically significant differences in motivation toward learning English before and after applying the FCS. In light of these findings, the study concludes with some implications and recommendations for further research.
الملخص العربي
هدفت هذه الدراسة شبه التجريبية إلى قياس أثر استراتيجية الصف المقلوب على تعلم قواعد اللغة الإنجليزية لدى طالبات الصف الحادي عشر العمانيات، بالإضافة إلى دافعيتهم نحو تعلم اللغة الإنجليزية. شاركت في الدراسة 72 طالبة من إحدى المدارس الحكومية بولاية السيب بمحافظة مسقط خلال العام الدراسي 2023/2024. تم تقسيم العينة إلى مجموعة تجريبية مكونة من 37 طالبة درست باستخدام استراتيجية الصف المقلوب، ومجموعة ضابطة مكونة من 35 طالبة درست بنفس المحتوى باستخدام الطرق التقليدية. استخدمت الدراسة اختبار تحصيل نحوي واستبانة دافعية لجمع البيانات. أظهرت النتائج تحسنًا ذا دلالة إحصائية في الأداء النحوي للمجموعة التجريبية، بالإضافة إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسط الدرجات في اختبار ما بعد التحصيل لصالح المجموعة التجريبية. ومع ذلك، لم تُظهر الدراسة فروقًا ذات دلالة إحصائية في الدافعية نحو تعلم اللغة الإنجليزية بين المجموعتين قبل وبعد تطبيق الاستراتيجية. واستنادًا إلى هذه النتائج، قدمت الدراسة توصيات ومقترحات للبحوث المستقبلية.
قالب العنصر
الرسائل والأطروحات الجامعية

مواد أخرى لنفس الموضوع

مقالات الدوريات
6
0
Al-Bulushi, Ali H.
Eskisehir Osmangazi University.
2017-04-01
مقالات الدوريات
3
0
Al-Bakri, Sawsan.
Equinox Publishing Ltd.
2017-01-01
مقالات الدوريات
3
0
Alkhoudary, Yahya A. M.
University of Bahrain.
2018-07-01
مقالات الدوريات
3
0
Lenchuk, Iryna.
SAGE Publications Inc.
2019-01-01