Document

The effect of using a flipped classroom strategy on female Omani grade eleven students’ grammar learning and their motivation toward learning English.

Source
Master's thesis
Other titles
أثر استخدام استراتيجية الصف المقلوب على تعلم قواعد اللغة الإنجليزية لدى طالبات الصف الحادي عشر العمانيات ودافعيتهن نحو تعلم اللغة الإنجليزية
Country
Oman
City
Muscat
Publisher
Sultan Qaboos University.
Gregorian
2024
Language
English
Thesis Type
Master's thesis
English abstract
This quasi-experimental study examined the effect of the flipped classroom strategy (FCS) on the grammar learning of female Omani grade eleven students as well as their motivation toward learning English. In total, 72 female students attending one public school in A’Seeb, Muscat Governorate, in the 2023/2024 academic year participated in the study. One class of 37 students was assigned as an experimental group and was taught using the FCS, whereas another class of 35 students was taught the same grammatical structures using conventional teaching methods as a control group. Two instruments were utilized to collect data: a pre- and post-grammar achievement test and a motivation questionnaire. The results showed a statistically significant improvement in the experimental group’s grammar performance. There were also statistically significant differences between the mean scores in the post-test in favor of the experimental group. However, there were no statistically significant differences in motivation toward learning English before and after applying the FCS. In light of these findings, the study concludes with some implications and recommendations for further research.
Arabic abstract
هدفت هذه الدراسة شبه التجريبية إلى قياس أثر استراتيجية الصف المقلوب على تعلم قواعد اللغة الإنجليزية لدى طالبات الصف الحادي عشر العمانيات، بالإضافة إلى دافعيتهم نحو تعلم اللغة الإنجليزية. شاركت في الدراسة 72 طالبة من إحدى المدارس الحكومية بولاية السيب بمحافظة مسقط خلال العام الدراسي 2023/2024. تم تقسيم العينة إلى مجموعة تجريبية مكونة من 37 طالبة درست باستخدام استراتيجية الصف المقلوب، ومجموعة ضابطة مكونة من 35 طالبة درست بنفس المحتوى باستخدام الطرق التقليدية. استخدمت الدراسة اختبار تحصيل نحوي واستبانة دافعية لجمع البيانات. أظهرت النتائج تحسنًا ذا دلالة إحصائية في الأداء النحوي للمجموعة التجريبية، بالإضافة إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسط الدرجات في اختبار ما بعد التحصيل لصالح المجموعة التجريبية. ومع ذلك، لم تُظهر الدراسة فروقًا ذات دلالة إحصائية في الدافعية نحو تعلم اللغة الإنجليزية بين المجموعتين قبل وبعد تطبيق الاستراتيجية. واستنادًا إلى هذه النتائج، قدمت الدراسة توصيات ومقترحات للبحوث المستقبلية.
Category
Theses and Dissertations

Same Subject

Journal articles
6
0
Al-Bulushi, Ali H.
Eskisehir Osmangazi University.
2017-04-01
Journal articles
3
0
Al-Bakri, Sawsan.
Equinox Publishing Ltd.
2017-01-01
Journal articles
3
0
Alkhoudary, Yahya A. M.
University of Bahrain.
2018-07-01
Journal articles
3
0
Lenchuk, Iryna.
SAGE Publications Inc.
2019-01-01