وثيقة

The Effects of empowering leadership on service quality, job performance, and employee satisfaction in Oman Airports : the mediating role for creativity climate.

المصدر
Master's thesis
عناوين أخرى
أثر التمكين القيادي على جودة الخدمة والأداء الوظيفي ورضا الموظفين في المطارات العمانية : الدور الوسيط للمناخ الإبداعي..
الدولة
Oman
مكان النشر
Ibra
الناشر
A'Sharqiyah University
ميلادي
2021
اللغة
الأنجليزية
الموضوعات (الاسم)
نوع الرسالة الجامعية
Master's thesis
الملخص الإنجليزي
The aim of this research study is to know the relationship between Empowering Leadership and employee performance and satisfaction and service quality through the mediating role of the creative climate. The background of this study for the research is the airports in the Sultanate of Oman. The study relied on a questionnaire methodology that depends on the basic variables in this study. Moreover, the data was collected out of 241 employees at Oman Airports Company. However, the results show that Empowering Leadership has a positive and correlative effect in one way or another on employee performance, employee satisfaction and service quality through the mediating factor which is the creative climate. This study also recommended that Oman airports should pay attention to the remote climate in order to encourage Empowering Leadership, and the reliability of Empowering Leadership was approximately 0.915. Key words: empowering leadership, job performance, quality services, employee satisfaction creative climate in Oman airports.
الملخص العربي
الهدف من هذه الدراسة البحثية هو معرفة العلاقة بين تمكين القيادة وأداء الموظف ورضا وجودة الخدمة من خلال الدور الوسيط للمناخ الإبداعي. خلفية هذه الدراسة للبحث هي المطارات في سلطنة عمان. اعتمدت الدراسة على منهج الاستبيان الذي يعتمد على المتغيرات الأساسية في هذه الدراسة. علاوة على ذلك، تم جمع البيانات من أصل 241 موظفًا في شركة مطارات عمان.
ومع ذلك، تظهر النتائج أن التمكين القيادي له تأثير إيجابي ومترابط بطريقة أو بأخرى على أداء الموظف ورضا الموظفين وجودة الخدمة من خلال عامل التوسط وهو المناخ الإبداعي.
أوصت هذه الدراسة أيضًا بأن تهتم مطارات عمان بالمناخ البعيد من أجل تشجيع تمكين القيادة، وكانت موثوقية تمكين القيادة حوالي 0.915.




الكلمات المفتاحية: التمكين القيادي، الأداء الوظيفي، جودة الخدمات، المناخ الإبداعي، رضا الموظفين، مطارات عمان

قالب العنصر
الرسائل والأطروحات الجامعية

مواد أخرى لنفس الموضوع

مقالات الدوريات
6
0
Imran, R.
Czestochowa University of Technology.
2020-01-01
الرسائل والأطروحات الجامعية
10
0
Al-Hajriyah, Sara Mubarak Mohammad.
A'Sharqiyah University
2022
الرسائل والأطروحات الجامعية
6
0
Al-Aamri, Sultan Salim Rashid.
A'Sharqiyah University
2021
الرسائل والأطروحات الجامعية
7
0
Al-Jamri, Mohammed Ali Masaaod.
A'Sharqiyah University
2021