Document

The Effects of empowering leadership on service quality, job performance, and employee satisfaction in Oman Airports : the mediating role for creativity climate.

Source
Master's thesis
Other titles
أثر التمكين القيادي على جودة الخدمة والأداء الوظيفي ورضا الموظفين في المطارات العمانية : الدور الوسيط للمناخ الإبداعي..
Country
Oman
City
Ibra
Publisher
A'Sharqiyah University
Gregorian
2021
Language
English
Thesis Type
Master's thesis
English abstract
The aim of this research study is to know the relationship between Empowering Leadership and employee performance and satisfaction and service quality through the mediating role of the creative climate. The background of this study for the research is the airports in the Sultanate of Oman. The study relied on a questionnaire methodology that depends on the basic variables in this study. Moreover, the data was collected out of 241 employees at Oman Airports Company. However, the results show that Empowering Leadership has a positive and correlative effect in one way or another on employee performance, employee satisfaction and service quality through the mediating factor which is the creative climate. This study also recommended that Oman airports should pay attention to the remote climate in order to encourage Empowering Leadership, and the reliability of Empowering Leadership was approximately 0.915. Key words: empowering leadership, job performance, quality services, employee satisfaction creative climate in Oman airports.
Arabic abstract
الهدف من هذه الدراسة البحثية هو معرفة العلاقة بين تمكين القيادة وأداء الموظف ورضا وجودة الخدمة من خلال الدور الوسيط للمناخ الإبداعي. خلفية هذه الدراسة للبحث هي المطارات في سلطنة عمان. اعتمدت الدراسة على منهج الاستبيان الذي يعتمد على المتغيرات الأساسية في هذه الدراسة. علاوة على ذلك، تم جمع البيانات من أصل 241 موظفًا في شركة مطارات عمان.
ومع ذلك، تظهر النتائج أن التمكين القيادي له تأثير إيجابي ومترابط بطريقة أو بأخرى على أداء الموظف ورضا الموظفين وجودة الخدمة من خلال عامل التوسط وهو المناخ الإبداعي.
أوصت هذه الدراسة أيضًا بأن تهتم مطارات عمان بالمناخ البعيد من أجل تشجيع تمكين القيادة، وكانت موثوقية تمكين القيادة حوالي 0.915.




الكلمات المفتاحية: التمكين القيادي، الأداء الوظيفي، جودة الخدمات، المناخ الإبداعي، رضا الموظفين، مطارات عمان

Category
Theses and Dissertations