وثيقة

How do we define a medical school? : reflections on the occasion of the centennial of the Flexner report.

مؤلف
عناوين أخرى
كيف لنا أن نعرف كلية الطب؟ : انطباعات بمناسبة الذكرى المئوية لتقرير فلكسنر
الناشر
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
ميلادي
2010-08
اللغة
الأنجليزية
الملخص الإنجليزي
A century after the Flexner Report on medical education in North America, which revolutionised the training of medical doctors all over the world, it is time to revisit this famous document and analyse symptoms and signs of a return to pre-Flexnerian conditions. With the ongoing mushroom growth over the last decades of small, proprietary educational institutions of low quality and driven by for-profit purposes, medical education is in a threatened position. This trend is of general international interest because of the increasing migration of medical doctors. There is a need for discussion of what should be the rational criteria and basic requirements for establishing new medical schools.
zcustom_txt_2
Karle, Hans (2010). How do we Define a Medical School? : Reflections on the occasion of the centennial of the Flexner Report. Sultan Qaboos University Medical Journal, 10 (2), 160–168.
الملخص العربي
مع مرور قرن لنشر تقرير فلكسنر عن التعليم الطبي في أمريكا الشمالية الذي كان بمثابة ثورة في منهجية تدريب الأطباء في كافة أنحاء العالم ، أن الأوان لمراجعة ودراسة هذه الوثيقة المشهورة وتحليل علامات وأعراض ما يستجد الآن من عودة إلى أوضاع ما قبل فلكسنر. فمع ازدياد وانتشار الكليات والمؤسسات التعليمية الصغيرة ذات النوعية الرديئة خلال العقود الماضية والتي هدفها الربح المادي ، فإن التعليم الطبي أصبح مهددا وفي وضع حرج . ولهذا الموضوع اهتمام عالمي واسع مع وجود هجرة متزايدة للأطباء . لهذا السبب فإن هناك حاجة ماسة لمناقشة ما يجب أن تكون عليه المعايير المقبولة والمطالب الأساسية لإنشاء مدارس طب حديثة .
قالب العنصر
مقالات الدوريات