Document

How do we define a medical school? : reflections on the occasion of the centennial of the Flexner report.

Author
Other titles
كيف لنا أن نعرف كلية الطب؟ : انطباعات بمناسبة الذكرى المئوية لتقرير فلكسنر
Publisher
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
Gregorian
2010-08
Language
English
English abstract
A century after the Flexner Report on medical education in North America, which revolutionised the training of medical doctors all over the world, it is time to revisit this famous document and analyse symptoms and signs of a return to pre-Flexnerian conditions. With the ongoing mushroom growth over the last decades of small, proprietary educational institutions of low quality and driven by for-profit purposes, medical education is in a threatened position. This trend is of general international interest because of the increasing migration of medical doctors. There is a need for discussion of what should be the rational criteria and basic requirements for establishing new medical schools.
Member of
Citation
Karle, Hans (2010). How do we Define a Medical School? : Reflections on the occasion of the centennial of the Flexner Report. Sultan Qaboos University Medical Journal, 10 (2), 160–168.
Arabic abstract
مع مرور قرن لنشر تقرير فلكسنر عن التعليم الطبي في أمريكا الشمالية الذي كان بمثابة ثورة في منهجية تدريب الأطباء في كافة أنحاء العالم ، أن الأوان لمراجعة ودراسة هذه الوثيقة المشهورة وتحليل علامات وأعراض ما يستجد الآن من عودة إلى أوضاع ما قبل فلكسنر. فمع ازدياد وانتشار الكليات والمؤسسات التعليمية الصغيرة ذات النوعية الرديئة خلال العقود الماضية والتي هدفها الربح المادي ، فإن التعليم الطبي أصبح مهددا وفي وضع حرج . ولهذا الموضوع اهتمام عالمي واسع مع وجود هجرة متزايدة للأطباء . لهذا السبب فإن هناك حاجة ماسة لمناقشة ما يجب أن تكون عليه المعايير المقبولة والمطالب الأساسية لإنشاء مدارس طب حديثة .
Category
Journal articles