وثيقة
Improving road safety through deterrence-based initiatives : a review of research.
المساهمون
Freeman, James E., مؤلف
عناوين أخرى
تحسين سلامة الطرق من خلال مبادرات مبنية على الردع : مراجعة بحوث
الناشر
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
ميلادي
2011-02
اللغة
الأنجليزية
الموضوع
الملخص الإنجليزي
The efficacy of road safety countermeasures to deter motorists from engaging in illegal behaviours is
extremely important when considering the personal and economic impact of road accidents on the community.
In many countries, deterrence theory has remained a cornerstone of criminology and criminal justice policy,
particularly within the field of road safety, as policy makers and enforcement agencies attempt to increase
perceptions regarding the certainty, severity and swiftness of sanctions for those who engage in illegal motoring
behaviours. Using the Australian experience (particularly the tremendous amount of research into drink driving),
the current paper reviews the principles underpinning deterrence theory, the utilisation of the approach within
some contemporary road safety initiatives (e.g., random breath testing) as well as highlighting some methods to
enhance a deterrent effect. The paper also provides direction for future deterrence-based research, in particular,
considering the powerful impact of non-legal sanctions, punishment avoidance as well as creating culturally
embedded behavioural change.
الوصف
9 pages
المجموعة
ISSN
2075051x
20750528
URL المصدر
zcustom_txt_2
Davey, Jeremy D. Freeman, James E. (2011). Improving road safety through deterrence-based initiatives : a review of research. Sultan Qaboos University Medical journal, 11( 1), 29–37.
الملخص العربي
تعد فعالية الإجراءات المطبقة السلامة الطرق عبر رفع سائقي المركبات من الانغماس في سلوكيات غير قانونية مهمة جدا عندما يؤخذ بالحسبان التأثيرات الشخصية والاقتصادية لحوادث الطرق في المجتمع. ظلت نظرية الردع الحجر الأساسي في علم الجريمة وسياسة العدل الجنائي في دول عديدة، خاصة فيما يتعلق بسلامة الطرق، لأن صانعي القرار والأجهزة التنفيذية يحاولون زيادة الإدراك فيما يتعلق بتأكيد وشدة وسرعة العقوبات على الذين يمارسون المخالفات المرورية. هذا البحث الذي يعتمد التجرية الأسترالية (خاصة العدد الكبير من البحوث المتعلقة بقيادة المركبات تحت تأثير الكحول)، يراجع المبادئ التي تعزز نظرية الردع واستعمال ذلك من خلال المبادرات العصرية السلامة الطرق (مثل فحص النفس العشوائي)، وكذلك التركيز على بعض الطرق لتعزيز تأثير الردع تدرج في هذا البحث أيضا توجيهات لإجراء البحوث المتعلقة بالردع في المستقبل، خاصة الأخذ بعين الاعتبار النتائج الفعالة للعقوبات غير القانونية، وكذلك تحاشي العقوبة وصنع ثقافة للمجتمع تتقبل تغيير السلوك.
قالب العنصر
مقالات الدوريات