وثيقة

Online education and anxiety among university students during the COVID-19 pandemic.

الناشر
Sultan Qaboos University
ميلادي
2022
اللغة
الأنجليزية
الموضوع
الملخص الإنجليزي
Aim: The study examined the effects of emergency online education on the mental wellbeing of university students during COVID-19 pandemic. Subject and Method: The fast spread of COVID-19 forced universities to shift from conventional pedagogy to online education. Many students, however, encountered mental challenges during this transition. To examine anxiety caused by the pandemic and the lockdown policies, a questionnaire was developed and evaluated by five experts in psychology, management, and education before it was administered through WhatsApp and Facebook to a convenience sample of 1,749 students from eight universities in Jordan during the period of April 7, 2020 and May 28, 2020. Cronbach Alpha level of the questionnaire was acceptable at level α = 0.893. The study was fully approved by the Institutional Review Board and SPSS V26 was used to perform univariate and multivariate statistics. Results: Online education resulted in anxiety and other mental health concerns for over 83% of the students. Nine factors explain students' anxiety: worries about finances, owning a personal computer, logistical requirements, social impact, family income, anxiety about the future, teachers' roles, students' technical knowledge, housing arrangements, technical requirements, awareness, and technical knowledge of teachers. Conclusion: As the pandemic continues to be a serious threat, anxiety and other mental problems if not managed, can produce more health complications for students. Therefore, universities need effective remedial procedures for protecting students' mental health during and after the pandemic.
برعاية
SQU
السلسلة
The Fourth International Conference of the Faculty of Arts and Social Sciences;1
zcustom_txt_2
Yaghi, Abdulfattah (2022). Online Education and Anxiety among University Students during the COVID-19 Pandemic. Sultan Qaboos University, (1), 43-58.3
الملخص العربي
الهدف: درست الدراسة آثار التعليم في حالات الطوارئ عبر الإنترنت على
الصحة العقلية لطلاب الجامعات خلال جائحة COVID-19.
الموضوع والطريقة: أجبر الانتشار السريع لـ COVID-19 الجامعات على التحول
من أصول التدريس التقليدية إلى التعليم عبر الإنترنت. ومع ذلك ، فإن العديد من الطلاب
واجه تحديات عقلية خلال هذا الانتقال. لفحص القلق
بسبب الجائحة وسياسات الإغلاق ، تم إجراء استبيان
تم تطويرها وتقييمها من قبل خمسة خبراء في علم النفس والإدارة و
التعليم قبل إدارته من خلال WhatsApp و Facebook إلى أ
عينة ملائمة من 1749 طالب وطالبة من ثماني جامعات في الأردن خلال
الفترة من 7 أبريل 2020 و 28 مايو 2020. مستوى ألفا كرونباخ
كان الاستبيان مقبولاً عند المستوى α = 0.893. تمت الموافقة على الدراسة بالكامل
من قبل مجلس المراجعة المؤسسية وتم استخدام SPSS V26 للأداء
إحصائيات أحادية المتغير ومتعددة المتغيرات.
النتائج: أدى التعليم عبر الإنترنت إلى القلق ومخاوف أخرى تتعلق بالصحة العقلية
لأكثر من 83٪ من الطلاب. هناك تسعة عوامل تفسر قلق الطلاب: القلق
حول الشؤون المالية ، وامتلاك جهاز كمبيوتر شخصي ، والمتطلبات اللوجستية ، والاجتماعية
التأثير ، دخل الأسرة ، القلق بشأن المستقبل ، أدوار المعلمين ،
المعرفة التقنية ، ترتيبات الإسكان ، المتطلبات الفنية ،
الوعي والمعرفة التقنية للمعلمين.
الخلاصة: اذ لا يزال الوباء يشكل تهديدا خطيرا والقلق وغير ذلك
المشاكل العقلية إذا لم تتم إدارتها ، يمكن أن تنتج المزيد من المضاعفات الصحية
الطلاب. لذلك ، تحتاج الجامعات إلى إجراءات علاجية فعالة ل
حماية الصحة العقلية للطلاب أثناء الجائحة وبعدها.
قالب العنصر
مقالات الدوريات

مواد أخرى لنفس الموضوع

الرسائل والأطروحات الجامعية
0
0
Al-Bulushiyah, .Badria Abdul-Aziz
Sultan Qaboos University
2012
الرسائل والأطروحات الجامعية
0
0
, .Rahma khamis JamilAl-Ghafriyah
Sultan Qaboos University
2017
مقالات الدوريات
1
0
Elmahi, Ali Tigani.
جامعة السلطان قابوس. كلية الآداب والعلوم الاجتماعية
2016
مقالات الدوريات
0
0
Ghorbani, Behnam.
Oman Medical Specialty Board.
2018-09