وثيقة

The Roles and performance of professional driving instructors in novice driver education.

المعرف
DOI: 10.18295/squmj.2017.17.03.004
المساهمون
Deros, Baba M., مؤلف
Isa, Mohd H. M., مؤلف
Awang, Azmi., مؤلف
عناوين أخرى
أدوار وأداء مدربي القيادة المهنية في تعليم السائق المبتدئ
الناشر
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
ميلادي
2017-10
اللغة
الأنجليزية
الملخص الإنجليزي
This review article aimed to analyse existing literature regarding the roles and performance of professional driving instructors (PDIs) in novice driver education (DE). A systematic classification scheme was adopted to analyse identified articles to determine the study context of PDIs in novice DE, the competency level of PDIs in relation to experienced and learner drivers and the contributions of PDIs to the novice driver learning process. A total of 14 original research articles were identified, with no systematic reviews or meta-analyses available. Overall, all of the articles were found to be inadequate in providing an in-depth understanding of the roles and performance of PDIs in novice DE. There is an urgent need to improve current understanding of the roles of PDIs in novice DE and to work towards an internationally recognised PDI management approach.
برعاية
Faculty of Engineering & Built Environment, Universiti Kebangsaan
Malaysia
zcustom_txt_2
Jawi, Zulhaidi M., Deros, Baba M., Rashid, Ahmad A. A., Isa, Mohd H. M., & Awang, Azmi. (2017). The roles and performance of professional driving instructors in novice driver education. Sultan Qaboos University Medical Journal, 17 (3), e277-285.‏
الملخص العربي
هدف هذه المقالة هو مراجعة وتحليل الأدبيات الموجودة فيما يتعلق بأدوار وأداء مدربي القيادة المهنية في تعليم السائق المبتدئ. واعتمدت خطة تصنيف منهجية لتحليل المقالات المحددة لمحتوى الدراسة ومستوى كفاءات مدربي القيادة المهنية فيما يتعلق بالسائقين من ذوي الخبرة والمتعلم المبتدئ ومساهماتها في عملية التعلم للسائق المبتدئ. وقد تم تحديد ما مجموعة 14 مقالا بحثيا أصليا، من دون وجود أي استعراضات منهجية أو تحليلات تلوية. وعلى وجه العموم، تبين أن جميع البحوث المتاحة غير كافية في توفير فهم متعمق لأدوار وأداء مدربي القيادة المهنية في عملية التعلم للسائق المبتدئ. هناك حاجة ملحة لتحسين الفهم الحالي لأدوار مدربي القيادة المهنية في عملية التعلم للسائق المبتدئ مما يستوجب العمل على نهج معترف به دوليا لإدارةالمدربين.
قالب العنصر
مقالات الدوريات

مواد أخرى لنفس الموضوع

مقالات الدوريات
1
1
Al-Mawaliyah, Adhra.
Oman Medical Specialty Board.
2017-03