Document

The Roles and performance of professional driving instructors in novice driver education.

Identifier
DOI: 10.18295/squmj.2017.17.03.004
Contributors
Other titles
أدوار وأداء مدربي القيادة المهنية في تعليم السائق المبتدئ
Publisher
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
Gregorian
2017-10
Language
English
English abstract
This review article aimed to analyse existing literature regarding the roles and performance of professional driving instructors (PDIs) in novice driver education (DE). A systematic classification scheme was adopted to analyse identified articles to determine the study context of PDIs in novice DE, the competency level of PDIs in relation to experienced and learner drivers and the contributions of PDIs to the novice driver learning process. A total of 14 original research articles were identified, with no systematic reviews or meta-analyses available. Overall, all of the articles were found to be inadequate in providing an in-depth understanding of the roles and performance of PDIs in novice DE. There is an urgent need to improve current understanding of the roles of PDIs in novice DE and to work towards an internationally recognised PDI management approach.
Sponsorship
Faculty of Engineering & Built Environment, Universiti Kebangsaan
Malaysia
Member of
Citation
Jawi, Zulhaidi M., Deros, Baba M., Rashid, Ahmad A. A., Isa, Mohd H. M., & Awang, Azmi. (2017). The roles and performance of professional driving instructors in novice driver education. Sultan Qaboos University Medical Journal, 17 (3), e277-285.‏
Arabic abstract
هدف هذه المقالة هو مراجعة وتحليل الأدبيات الموجودة فيما يتعلق بأدوار وأداء مدربي القيادة المهنية في تعليم السائق المبتدئ. واعتمدت خطة تصنيف منهجية لتحليل المقالات المحددة لمحتوى الدراسة ومستوى كفاءات مدربي القيادة المهنية فيما يتعلق بالسائقين من ذوي الخبرة والمتعلم المبتدئ ومساهماتها في عملية التعلم للسائق المبتدئ. وقد تم تحديد ما مجموعة 14 مقالا بحثيا أصليا، من دون وجود أي استعراضات منهجية أو تحليلات تلوية. وعلى وجه العموم، تبين أن جميع البحوث المتاحة غير كافية في توفير فهم متعمق لأدوار وأداء مدربي القيادة المهنية في عملية التعلم للسائق المبتدئ. هناك حاجة ملحة لتحسين الفهم الحالي لأدوار مدربي القيادة المهنية في عملية التعلم للسائق المبتدئ مما يستوجب العمل على نهج معترف به دوليا لإدارةالمدربين.
Category
Journal articles

Same Subject

Journal articles
1
1
Al-Mawaliyah, Adhra.
Oman Medical Specialty Board.
2017-03