Document

Investigation of the alignment between the assessment framework and general education diploma English language exams as perceived by teachers.

Source
Master's thesis
Country
Oman
City
Muscat
Publisher
Sultan Qaboos University
Gregorian
2024
Language
English
Thesis Type
Master's thesis
English abstract
This study investigated the alignment of the General Education Diploma (GED) English exams with the Ministry of Education assessment framework as well as the washback effects of these exams in teaching English language from the perspectives of English language teachers. The sample consisted of eight versions of GED English Exams and 112 English teachers teaching Grade 12 in Muscat Governorate. Twelve of the 112 English language teachers were interviewed. Data were collected through content analysis forms, focused-group interviews, and questionnaires. The data analysis showed that the participants held similar perceptions regarding the alignment of the GED English exams with the MOE assessment framework and their washback effects in teaching English language. The content analysis forms revealed that the listening, grammar, and vocabulary questions in the GED exams highly align with the assessment framework, while there is a little alignment between the reading and writing questions in GED exams and the assessment framework. Additionally, the questionnaire and the focused group interviews showed somehow identical views on the alignment between the GED English exams and the assessment framework in some aspects. As for the teachers' perceptions, the results indicated no total alignment between the GED English exams and the assessment framework, and that there are some missing alignment aspects between them, such as the type of writing question, the number of words in the reading texts, and the topics in the writing and reading questions. The results further illustrated teachers’ agreement that there is a washback effect of GED English exams on teaching English language. They emphasized that the GED English exams have positive effects in their classes where they use them to train their students, give feedback, and highlight certain aspects related to the GED English exams. In light of the results, policy implementations were highlighted and further research recommendations were proposed.
Arabic abstract
بحثت هذه الدراسة في مدى توافق اختبارات دبلوم التعلم العام في اللغة الانجليزية مع إطار التقويم لوزارة التربية والتعليم بالاضافة إلى التحقق من أثر امتحانات دبلوم التعلم العام في تدريس اللغة الانجليزية من وجهة نظر معلمي اللغة الانجليزية. تكونت العينة من ثماني نسخ من اختبارات دبلوم التعلم العام للغة الانجليزية، وإثني عشر معلم لغة إنجليزية يدرسون الصف الثاني عشر في محافظة مسقط بالاضافة إلى غيرهم بعدد 112 معلم ومعلمة للصف الثاني عشر في محافظة مسقط، وقد خضع 12 منهم للمقابلة الجماعية، كما تم جمع البيانات من خالل نماذج تحليل المحتوى والمقابلة ال ُمركزة وكذلك الاستبيان. أظهر تحليل البيانات أن المشاركين لديهم وجهات نظر متشابهة تقريبًا فيما يتعلق بمواءمة اختبارات دبلوم التعلم العام للغة الانجليزية مع إطار التقويم لوزارة التربية والتعليم بالاضافة إلى التأثيرات المتحانات دبلوم التعلم العام للغة الانجليزية في تدريس اللغة الانجليزية. كما كشفت نماذج تحليل المحتوى عن وجود توافق كبير بين أسئلة الاستماع والقواعد والمفردات في اختبارات دبلوم التعلم العام ا طفيفًا بين أسئلة القراءة والكتابة في اختبارات دبلوم التعلم العام وإطار وإطار التقويم لوزارة التربية والتعليم. وأظهرت النتائج توافقً التقويم. من ناحية أخرى، أظهرت الاداتان الاخريان، الاستبيان والمقابلة الجماعية، أن المشاركين لديهم تقريبًا وجهات النظر ذاتها حول المواءمة بين اختبارات دبلوم التعلم العام للغة الانجليزية وإطار التقويم لوزارة التربية والتعليم في بعض الجوانب. وكشفت نتائج وجهات نظر المعلمين عدم وجود توافق تام بين اختبارات دبلوم التعلم العام للغة الانجليزية ووثيقة التقويم لوزارة التربية والتعليم، حيث توجد بعض جوانب التوافق المفقودة بين اختبارات دبلوم التعلم العام للغة الانجليزية وإطار التقويم لوزارة التربية والتعليم. بالاضافة ا المتحانات دبلوم التعلم العام في اللغة الانجليزية على تدريس اللغة الانجليزية، ويتفق المعلمون ً إلى ذلك، أوضحت النتائج أن هناك تأثير تما ًما على وجود تأثير المتحانات دبلوم التعلم العام في اللغة الانجليزية على تدريس اللغة الانجليزية. وفي ضوء تلك النتائج، تم اقتراح تطبيقات للسياسات التربوية وتقديم التوصيات البحثية
Category
Theses and Dissertations

Same Subject

Journal articles
6
0
Al-Bulushi, Ali H.
Eskisehir Osmangazi University.
2017-04-01
Journal articles
3
0
Al-Bakri, Sawsan.
Equinox Publishing Ltd.
2017-01-01
Theses and Dissertations
4
0
Al-Daraiyah, Seham Nasser Mohammed.
University of Nizwa
2021
Journal articles
3
0
Alkhoudary, Yahya A. M.
University of Bahrain.
2018-07-01