Document
Oil-sludge extended asphalt mastic filled with heavy oil fly ash and cement waste for waterproofing.
Contributors
Dalhat, M. A., Author
Publisher
Sultan Qaboos University.
Gregorian
2014
Language
English
English abstract
Recycling as an economic disposal process for many hazardous waste materials has become a popular means of conserving our planet's scarce and diminishing natural resources. This paper is a study of the influence of oil sludge (OS) on the physical behavior and performance of asphalt filled with heavy oil fly ash (HOFA), cement kiln dust (CKD) and limestone dust (LMD). Conventional asphalt consistency tests in addition to a new bond strength (BS) test were conducted on the modified asphalt mastics. The results were statistically analyzed and assessed in accordance with American Society for Testing and Materials (ASTM) D 332 and ASTM D 449 specifications. Too much OS resulted in strength deterioration of the asphalt mastic, which can be compensated for by filling the mastic with HOFA. OS interacts constructively with the fillers to improve their effectiveness in raising the softening point (SP) and viscosity of the asphalt, and also in reducing its penetration and ductility. Even though sludge mastics hold promise as suitable composites for damp proofing and waterproofing, the resulting low flash point (FP) and SP of some of these mastics make their suitability for roofing applications questionable.
Member of
ISSN
1726-6742
Resource URL
Citation
Alabdul Wahhab, H.I., & Dalhat, M.A. (2014). Oil-sludge extended asphalt mastic filled with heavy oil fly ash and cement waste for waterproofing. The Journal of Engineering Research, 11 (2), 27-38.
Arabic abstract
أصبحت إعادة التدوير عملية اقتصادية شائعة للتخلص من نفايات المواد الخطرة للحفاظ على قلة الموارد الطبيعية العالمية وندرتها. في هذه المقالة تمت دراسة تأثير رواسب الزيت على الخصائص الفيزيائية والأداء للأسفلت المملوء بالرماد المتطاير للزيت الثقيل وغبار فرن الأسمنت وغبار الحجر الجير، بإجراء اختبارات الأسفلت التقليدية بالإضافة إلى اختبار جديد لقوة التماسك على أسفلت الماستيك المعدل. تم تحليل النتائج إحصائيا وتقييمها طبقا للمواصفات 332 ASTMD و .ASTM D 449تؤدي كثير من رواسب الزيت إلى تدهور قوة أسفلت الماستيك الذي يمكن تعويضه بملء الماستيك بمادة HOFA، تتفاعل رواسب الزيت بالبناء مع الحشو لتحسين فعاليتها في رفع نقطة التليين واللزوجة للأسفلت وأيضا للحد من التغلغل والتلين. على الرغم من أن رواسب الماستيك مبشرة المركبات مناسبة لعزل الرطوبة والمياه إلا أن نتائج نقطة الوميض والتليين لبعض أنواع هذا الماستيك تظهر أسئلة لمدى إمكانية استخدامها في تطبيقات التسقيف.
Category
Journal articles