Document

Re: Improving road safety through deterrence-based initiatives.

Contributors
Other titles
رد على: تحسين سلامة الطريق من خلال مبادرات مبنية على الردع.
Improving road safety through deterrence-based initiatives
Publisher
College of Medicine, Sultan Qaboos University.
Gregorian
2011-08
Language
English
English abstract
the deterrence-based approach is not the magic panacea for road traffic accidents, nor does it provide lasting behavioural changes. Despite the theoretical appeal of deterrence as a control measure for the performance of the drivers, evidence shows repeatedly that legislation and deterrencebased approaches to change behavior of road users produce weak, marginal or transient results.2,3,4 Studies over several decades have shown inconsistent results. It appears that what is more potentially important in this context than deterrence-based legislations is a deeper understanding of required changes in the social atmosphere.5.
Member of
Citation
Al-Azri, Nasser, & Al-Maniri, Abdullah (2011). Re: Improving Road Safety through Deterrence-Based Initiatives. Sultan Qaboos University Medical Journal,11(3), 420-423.
Arabic abstract
النهج القائم على الردع ليس العلاج السحري لحركة المرور على الطرق
الحوادث ، ولا توفر تغييرات سلوكية دائمة. على الرغم من الجاذبية النظرية للردع باعتباره أ
مقياس التحكم لأداء السائقين ، تُظهر الأدلة بشكل متكرر أن التشريعات والأساليب القائمة على الردع لتغيير سلوك مستخدمي الطريق تؤدي إلى نتائج ضعيفة أو هامشية أو عابرة.
على مدى عدة عقود أظهرت نتائج غير متسقة. يبدو أن ما هو أكثر أهمية في
هذا السياق من التشريعات القائمة على الردع هو فهم أعمق للتغييرات المطلوبة في المجتمع
الغلاف الجوي .
Category
Journal articles