Document

Revisiting research methodologies in the humanities : the case for Oman.

Contributors
Publisher
College of Arts and Social Sciences, Sultan Qaboos University.
Gregorian
2022-02
Language
English
English abstract
As research in Humanities and its role in education frames itself in data deduced from existing theories sourced from largely western contexts, its inadequacies and limitations are increasingly noticeable. Tracing the history and application of Indigenous Knowledge, this study calls for implementation of grounded theory of research, particularly within the Arabian Gulf, where the Humanities, while being challenged for their relevance to the emerging knowledge economies, assume a western worldview with resultant solutions and approaches disassociated from grassroot realities and local socio-cultural contexts. Based on continuing studies on decolonizing research methodologies, this paper will suggest ways in which work in the Humanities could be reformulated to sensitize and give voice, as well as agency, to local conditions and the local community whose future is at stake. Constructivist grounded theory allows for hypotheses and research questions to evolve through interactions with the community rather than applying a pre-existing theory, thus allowing for a range of voices and perspectives hitherto unrepresented in social research. Focus could thus be on participatory methods which involve local communities as spaces for research but also engage and empower researchers from within the target communities to affect meaningful and culture sensitive data using relevant linguistic, social and economic knowledge systems.
Sponsorship
SQU
Member of
Arabic abstract
حيث أن البحث في العلوم الإنسانية ودوره في التعليم يؤطر نفسه في البيانات المستخلصة
من نظريات موجودة مصدرها سياقات غربية إلى حد كبير ، ونواقصها
والقيود ملحوظة بشكل متزايد. تتبع التاريخ والتطبيق
للمعرفة الأصلية ، تدعو هذه الدراسة إلى تنفيذ أسس
نظرية البحث وخاصة في منطقة الخليج العربي حيث العلوم الإنسانية ،
بينما يتم الطعن في صلتها بالمعرفة الناشئة
الاقتصادات ، تفترض وجهة نظر العالم الغربية مع الحلول الناتجة و
مناهج منفصلة عن الحقائق الشعبية والاجتماعية والثقافية المحلية
السياقات. بناءً على الدراسات المستمرة حول منهجيات البحث في إنهاء الاستعمار ،
ستقترح هذه الورقة الطرق التي يمكن أن يكون بها العمل في العلوم الإنسانية
أعيدت صياغته من أجل توعية وإعطاء صوت ، وكذلك وكالة ، للظروف المحلية
والمجتمع المحلي الذي مستقبله على المحك. البنائية أسس
تسمح النظرية للفرضيات وأسئلة البحث بالتطور من خلالها
التفاعل مع المجتمع بدلاً من تطبيق نظرية موجودة مسبقًا ، وبالتالي
السماح لمجموعة من الأصوات ووجهات النظر التي لم يتم تمثيلها حتى الآن في المجتمع
ابحاث. وبالتالي يمكن أن يكون التركيز على الأساليب التشاركية التي تنطوي على المحلية
المجتمعات كمساحات للبحث ولكن أيضًا إشراك الباحثين وتمكينهم
من داخل المجتمعات المستهدفة للتأثير بشكل هادف ومراعي للثقافة
البيانات باستخدام أنظمة المعرفة اللغوية والاجتماعية والاقتصادية ذات الصلة.
Category
Journal articles

Author's Work

Journal articles
0
0
Al-Hinaiyah, Maryam.
Sultan Qaboos University.
2022

Same Subject

Journal articles
1
0
Akokuweb, Monica Ewomazino.
Oman Medical Specialty Board.
2019-09
Journal articles
1
0
Jose, Jimmy.
Oman Medical Specialty Board.
2013-09
Journal articles
0
0
Renganathan, Lakshmi.
Oman Medical Specialty Board.
2014-11
Journal articles
0
0
Al-Wahaibi, Aiman.
Oman Medical Specialty Board.
2014-05