وثيقة

دور الخدمات الإلكترونية في تحقيق ميزة تنافسية لدى فروع بنك مسقط في المنطقة الشرقية شمال - سلطنة عمان.

المصدر
رسالة ماجستير
عناوين أخرى
The role of electronic services in achieving a competitive advantage at Bank Muscat's branches
الدولة
عمان
مكان النشر
إبراء
الناشر
جامعة الشرقية
ميلادي
2023
اللغة
العربية
الموضوعات (الاسم)
نوع الرسالة الجامعية
رسالة ماجستير
الملخص الإنجليزي
This study aimed to identify the role of electronic services in achieving the competitive advantage of banking services in commercial banks in the Sultanate of Oman represented by a set of independent variables (ease of use, degree of risk and safety, promotion of services, quality of service and dependent variable (competitive advantage), which is one of the most important components and elements of its success from the point of view of employees in commercial banks. To achieve the objectives of the study, the researcher relied on the descriptive analytical approach, and the study was limited to banks in the Sultanate of Oman commercial operating in the banking sector and the number (14) banks. A special questionnaire was distributed to the study sample and based on the five-pointed Likert model and the study provides a set of recommendations Electronic service is the fast way to serve customers through the development of the world in electronic services, and because the bank is always keen to serve potential customers and gain their trust, it has made electronic development a special circle for it. Bank Muscat aims in the future to raise and increase the speed of customers through several channels and is also keen to train employees on how to use them quickly. The regionals of the eastern region are always keen to continue communicating with the employees and taking their views on how to serve customers in the best way and how to promote more communication with them and take their trust between them. Gaining the confidence of customers in the absence of other bank competitions in the Sultanate Keywords: e-services, competitive advantage, commercial banks.
الملخص العربي
استهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور الخدمات الالكترونية في تحقيق الميزة التنافسية
للخدمات المصرفية في البنوك التجارية بسلطنة عمان المتمثلة بمجموعة من المتغيرات المستقلة (سهولة
الاستخدام ، درجة المخاطر والأمان ، ترويج الخدمات ، جودة الخدمة والمتغير التابع (الميزة التنافسية
، والتي تعتبر من أهم مقومات وعناصر نجاحها من وجهة نظر العاملين في البنوك التجارية .
ولتحقيق أهداف الدراسة أعتمد الباحث على المنهج الوصفي التحليلي ، و أقتصرت الدراسة على
البنوك بسلطنة عمان التجارية العاملة في القطاع المصرفي وعددها (14) بنك.
وتم توزيع استبانة خاصة محكمة على عينة الدراسة وبالاعتماد على نموذج ليكرت الخماسي و
تقدم الدراسة مجموعة من التوصيات
الخدمة الاكترونية هي الطريقة السريعة لخدمة العملاء من خلال تطور العالم في الخدمات الاكتونية .
ولان البنك حريص دائما على خدمة العملاء المحتملون وكسب ثقتهم جعل من التطور الاكتروني دائرة
خاصة لها. ويهدف بنك مسقط مستقبلا على رفع وزيادة سرعة العملاء من خلال عدة قنوات وأيضا
حريص على تدريب الموظفين على كيفية أستخدامها بسرعة. فأقليمي المنطقة الشرقية دايما حريصين
على مواصلة التواصل مع الموظفين واخذ أراهم على كيفية خدمة العملاء بالشكل الافضل وعلى كيفية
النهوض على بذل المزيد من التواصل معهم وأخذ الثقهم بينهم وكسب ثقة العملاء في ضل المنافسات
البنك الأخرى بالسلطنة
الكلمات المفتاحية الخدمات الالكترونية ، الميزة التنافسية ، البنوك التجارية
قالب العنصر
الرسائل والأطروحات الجامعية

مواد أخرى لنفس الموضوع

الرسائل والأطروحات الجامعية
7
0
المسكري، يوسف بن هلال بن راشد.
جامعة الشرقية
2023
الرسائل والأطروحات الجامعية
6
1
الشكيلي، شبيب بن عبدالله بن سالم
جامعة الشرقية
2022