وثيقة
Effects of pavement skid resistance on traffic accidents.
الناشر
Sultan Qaboos University
ميلادي
2006
اللغة
الأنجليزية
الملخص الإنجليزي
The Ministry of Transport (MOT) in the Kingdom of Saudi Arabia had collected a massive amount of friction measurements using a Mu-meter covering most of the major highway network in the kingdom. Traffic accident data of 89 high accident rate locations from four main different highway classes were extracted from the MOT accident records. Pavement skid resistance for the selected locations was determined from the pavement skid resistance records. The objective of this paper is to utilize these data to investigate the effects of pavement skid resistance on traffic accidents. The analysis included establishing relationships between skid resistance and accident number, accident significance and accident density. It was determined that a decreasing skid resistance leads to an increase in traffic accidents. A critical value of skid resistance was also established based on number, significance and density of accidents.
المجموعة
ISSN
1726-6742
URL المصدر
zcustom_txt_2
Al-Mansour, A. I. (2006). Effects of pavement skid resistance on traffic accidents. The Journal of Engineering Research, 3 (1), 75-78.
الملخص العربي
تقوم وزارة النقل بالمملكة العربية السعودية بعمل قياسات دورية لمقاومة الانزلاق على شبكة الطرق الرئيسية وجمع بيانات الحوادث المرورية. تهدف هذه الرسالة إلى الاستفادة من هذه البيانات لبحث تأثير مقاومة الانزلاق على الحوادث المرورية. شملت الدراسة ربط مقاومة الانزلاق بالحوادث المرورية ل 89 موقع لأربعة أصناف من الطرق. شملت الدراسة تطوير علاقات بين مقاومة الانزلاق وكل من عدد وخطورة وكثافة الحوادث. لقد بينت الدراسة أن انخفاض معامل مقاومة الانزلاق يؤدي إلى زيادة الحوادث المرورية كما حددت الدراسة قيم حرجة لمقاومة الانزلاق بناء على عدد وخطورة وكثافة الحوادث لكل صنف من الطرق.
قالب العنصر
مقالات الدوريات