وثيقة

مصادر ضغوط العمل لدى أخصائي مصادر التعلم بالمدارس الحكومية بولاية السيب

عناوين أخرى
Work pressure sources for the learning resources specialist at public schools in the state of Seeb
الناشر
Istanbul, ‏Turkey: OCERINT- International Organization Center of Academic Research.
ميلادي
2019-01
اللغة
العربية
الملخص الإنجليزي
This quantitative study discusses the sources of work stress for the learning resources specialist in public schools at "wilayat Seeb". The problem is the increase in the volume of tasks and burdens of the learning resources specialist in the Sultanate's schools, which means increasing "work pressure". Therefore, the study aims at: Diagnosing the sources of work stress in the specialist learning resources in public schools. The researcher adopted the descriptive analytical approach, the study population consisted of (94) individuals, the sample was limited to (55) individuals. The questionnaire consists of (68) statements distributed in (7) axes sources of work pressure. The study findings: The learning resources specialist suffers from sources of great work pressures resulting from the nature of work and change, qualification and training, and the presence of four sources of work stresses are available on average. The results also showed that the source of work-related stress at work is low.
ISSN
2411-183X
zcustom_txt_2
Al-Musawi, Abdul Mutalib Sharaf Ali, Al-Hidabi, Dawood Abdulmalek Yahya, Ahmad, Tunku Badariah Binti Tunku, & Osman, Mohamed El Tahir (2019). Work pressure sources for the learning resources specialist at public schools in the state of Seeb. IJASOS- Inter
الملخص العربي
ناقش هذه الدراسة الكمية؛ مصادر ضغوط العمل لدى أخصائيي مصادر التعلم بالمدارس الحكومية بولاية السيب. وتبرز المشكلة في ازدياد حجم المهام والأعباء لدى أخصائيي مصادر التعلم في مدارس سلطنة عمان، مما يعني تزايد ضغوط العمل. لذا تهدف الدراسة: الى تشخيص مصادر ضغوط العمل عند أخصائيي مصادر التعلم بالمدارس الحكومية. اعتمد الباحث المنهج الوصفي التحليلي، تكون مجتمع الدراسة من (94) فردا ، اقتصرت العينة على (55) فردا. صممت الاستبانة من (68) عبارة موزعة على (7) محاور كمصادر لضغوط العمل. أظهرت نتائج الدراسة: أن أخصائيي مصادر التعلم يعانون من مصادر ضغوط عمل كبيرة ناتجة من طبيعة العمل والتغيير والتأهيل والتدريب، و وجود أربعة من مصادر ضغوط العمل تتوافر بدرجة متوسط. كما أظهرت النتائج أن مصدر ضغط العمل المرتبط بالعلاقات في العمل يتوفر بدرجة قليلة.
قالب العنصر
مقالات الدوريات

مواد أخرى لنفس الموضوع

الرسائل والأطروحات الجامعية
9
2
الكلبانية, شيخة بنت سيف بن محمد.
جامعة صحار.
2019
الرسائل والأطروحات الجامعية
2
0
‫البراشدية, حنان بنت سليمان بن أحمد.
جامعة السلطان قابوس
2006
الرسائل والأطروحات الجامعية
2
0
الـمعمـري, خـالـد بن راشــد بن سيـف.
جامعة نزوى.
2020
الرسائل والأطروحات الجامعية
0
0
‫البوسعيدية، أسماء بنت سيف بن سالمين.
جامعة السلطان قابوس
2015
الرسائل والأطروحات الجامعية
4
0
النصيرية, غالية بنت حميد بن حمد.
جامعة نزوى
2017