Document
أنماط الاتصال الإداري لمديري المدارس وعلاقتها بالرضا الوظيفي للمعلمين في محافظة الداخلية بسلطنة عمان.
Publisher
جامعة نزوى
Gregorian
2016
Language
Arabic
English abstract
The objective of the present study was to identify the administrative communication patterns of the principals of basic and post-primary education schools and their relation to the job satisfaction of the teachers in the internal governorate in the Sultanate of Oman. In order to achieve these objectives, the study used the descriptive approach. The questionnaire was used to collect data and information, (258) teachers and teachers.
Member of
Resource URL
Arabic abstract
هدفت الدراسة الحالية إلى التعرف على أنماط الاتصال الإداري لمديري مدارس التعليم الأساسي وما بعد الأساسي وعلاقتها بالرضا الوظيفي للمعلمين في محافظة الداخلية بسلطنة عمان، وفي سبيل تحقيق هذه الأهداف استخدمت الدراسة المنهج الوصفي، كما تم استخدام الاستبانة في جمع البيانات والمعلومات وتم تطبيقها على عينة مكونة من (258) معلما ومعلمة.
Category
Theses and Dissertations