File

دور التسويق الإلكتروني في بناء الصورة الذهنية لدى الخدمات المصرفية في سلطنة عمان: دراسة حالة بنك ظفار.

Source
رسالة ماجستير
Other titles
The Role of Electronic Marketing in Building the Perceived Image of Banking Services in Oman: A Case Study of Bank Dhofar.
Country
عمان.
City
إبراء
Publisher
جامعة الشرقية
Gregorian
2022
Thesis Type
رسالة ماجستير
English abstract
This research aims to understand the role of e-marketing in creating and enhancing the mental image of banking services in the Sultanate of Oman. In addition, this research also aimed to study the relationship between e-marketing and quality of banking services provided. The research is based on the role played by e-marketing in upgrading and improving the quality of banking services in achieving marketing targets. They will adopt one main hypothesis to know the role of e-marketing in building the mental image of banking services. The project was applied to Bank Dhofar, which numbered (367) . This research adopted the descriptive analytical approach, and the study Bank Dhofar customers, and they rely on a questionnaire directed to customers as a statistical tool. The data analyzed using SPSS software. This research expects to know the role of electronic marketing in building the mental image of banking services, and this research recommended on the commercial level .This research knowledge regarding the effectiveness of e-marketing in building a mental image of banking services to customers, and knowing the role of e-marketing techniques in giving value to banking service Keywords: E-marketing, marketing mix, mental image, banking services.
Arabic abstract
تهدف الدراسة إلى معرفة الدور الذي يلعبه التسويق الإلكتروني في بناء الصورة الذهنية لدى الخدمات
المصرفية في سلطنة عمان وتمثلت مشكلة البحث في دراسة أثر وعالقة التسويق الإلكتروني بالخدمات
وتأتي الدراسة من الدور الذي يلعبه التسويق الإلكتروني في االرتقاء وتحسين الخدمات المصرفية في
تحقيق الأهداف التسويقية، واعتمدت الباحثة في البحث فرضية رئيسية واحدة لمعرفة دور التسويق
الإلكتروني في بناء الصورة الذهنية لدى الخدمات المصرفية، و اعتمدت هذه الدراسة المنهج الوصفي
التحليلي، وتم تطبيق الدراسة على عملاء بنك ظفار والبالغ عددهم )367( ، واعتمدت الاستبانة
الإلكترونية موجهة للعملاء كأداة لجمع البيانات وتم تحليل البيانات باستخدام برنامج.SPSS ، و توصلت
الدراسة الى العديد من الإستنتاجات ومن أبرزها أن التسويق الإلكتروني تساهم في بناء صورة ايجابية
للخدمات المقدمة من طرف البنك، ويعتبر مؤشر الترويج الأكثر تأثيرا، وان الخدمات المقدمة إلكترونيا
تترك انطباعات إيجابية لدى العملاء ،ويساهم التسويق الإلكتروني للخدمات في تحسين صورة المؤسسة،
Category
Theses and Dissertations

Same Subject

Journal articles
7
2
المطري, علي بن سعيد.
المجلة العربية للمعلوماتية وأمن المعلومات.
2020-10
Theses and Dissertations
25
5
العبرية, أماني بنت سليمان بن ناصر.
جامعة السلطان قابوس.
2019