وثيقة

‫تصوّر مقترح لتسويق مشاريع التطوير التربويّة في وزارة التربية و التعليم بسلطنة عمان

الناشر
جامعة السلطان قابوس
ميلادي
2012
اللغة
العربية
الملخص الإنجليزي
The present study aimed to identify the reality of marketing for development projects Educational Ministry of Education in the Sultanate of Oman by identifying the availability of marketing mechanisms for projects educational, and methods used, and the difficulties facing marketing in the Ministry of Education in the Sultanate of Oman, and determine the differences in different variables: the type, function, and visualize a proposal for marketing projects for Éducational Development, Ministry of Education in the Sultanate of Oman, and to achieve the objectives of the study researcher followed the descriptive approach, has been designed gadget in the form of questionnaires drawn paragraphs From the theoretical framework and previous studies; consisted resolution 3-axis rate (52) is, study sample consisted of (118) employees departments develop school performance in all governorates of the Sultanate except the provinces of AL-Wasta and Musandam, and has statistical treatment of the data using the Statistical Package for Social Sciences (spss), The study found that the extent of availability of marketing mechanisms for development projects and educational methods used in the ministry was weak while the availability great difficulties facing the marketing of projects in the Ministry of Education in the Sultanate of Oman, and for the study variables, there are no significant differences at the level of (05), between Answers study sample due to the variable type and function, and in the light of those results and put the study suggested proposal for marketing educational development projects of the Ministry of Education in the Sultanate of Oman
الوصف
رسالة جامعية
الملخص العربي
هدفت الدراسة الحالية وضع تصور مقترح لتسويق مشاريع التطوير التربوي بوزارة التربية والتعليم في سلطنة عمان من خلال التعرف على واقع التسويق للمشاريع التربوية بوزارة التربية والتعليم في سلطنة عمان ومدى توافر آليات التسويق للمشاريع التربوية، والوسائل المستخدمة، والصعوبات التي تواجه التسويق في وزارة التربية والتعليم بسلطنة عمان، وتحديد الفروق باختلاف متغيرات الدراسة وهي: النوع ، والوظيفة ، ولتحقيق أهداف الدراسة أثبعت الدراسة المنهج الوصفي، وتم تصميم الاداه على شكل استبانه استمدت فقراتها من الإطار النظري والدراسات السابقة؛ وتكونت الاستبانه من 3 محاور بمعدل (۵۲) عبارة، تكونت عينة الدراسة من (۱۱۸) موظفا بأقسام تطوير الأداء المدرسي بجميع محافظات السلطنة ماعدا محافظتي الوسطى ومسندم، وتمت المعالجة الإحصائية للبيانات باستخدام برنامج الحزمة الإحصائية للعلوم الاجتماعية (spss)، وتوصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج كالآتي: مدى توافر ضعيف لآليات التسويق لمشاريع التطوير التربوية والوسائل المستخدمة بالوزارة بينما كان مدى التوافر كبيرا للصعوبات التي تواجه التسويق للمشاريع في وزارة التربية والتعليم بسلطنة عمان، وبالنسبة لمتغيرات الدراسة فلا توجد فروق ذات دلالة إحصائية عند مستوى الدلالة (05.) بين إجابات أفراد عينة الدراسة تعزي لمتغيري النوع والوظيفة، وعلى ضوء تلك النتائج وضعت الدراسة تصور مقترح لتسويق مشاريع التطوير التربوي بوزارة التربية والتعليم في سلطنة عمان
قالب العنصر
الرسائل والأطروحات الجامعية

مواد أخرى لنفس الموضوع

الرسائل والأطروحات الجامعية
7
1
المعمري, سالم سيف.
جـامعـة العـلـوم الإسـلامية المالـيزية.
2018
الرسائل والأطروحات الجامعية
0
0
السيابية, نعيمة بنت خلفان بن سعيد.
جامعة السلطان قابوس.
2017