Document

الأمن النفسي وعلاقته بكفاءة الأداء لدى أخصائيي قواعد البيانات في مدارس محافظة ظفار.

Publisher
جامعة نزوى
Gregorian
2013
Language
Arabic
English abstract
The aim of this study was to investigate the Emotional security and its relationship to efficient performance of database specialists at dhofar schools. The population of the study consisted of (140) database specialists at dhofar schools. To achieve the objectives of the study the researcher used the Descriptive Relational method. To answer the questions of the study the researcher calculated the averages, standard deviations, and Pearson correlation coefficient, ANOVA. The study reached the following results:‌ 1- Levels of Emotional security among teachers of governmental schools in dhofar who were appointed as database specialists are relatively high. 132 2- Levels of job performance efficiency among teachers of governmental schools at dhofar who were appointed as database specialists are relatively high. ‌ 3 - The study found there is a direct correlation statistically significant elevated at the level of significance (α<0.05) between levels of psychological security of databases specialist and between levels of performance efficiency of their duties. 4- There were statistically significant differences at the level (α<1.15) in the levels of Emotional security of database specialists at dhofar governmental schools which can be attributed to differences in qualifications for the Diploma holders compared Bachelor / Master holders. 5 -No statistically significant differences at the level (α<1.15) in the levels of Emotional security of database specialists at dhofar schools which can be attributed to differences in: gender, age, different number of years of experience as a teacher, and the number of years of experience as database specialists.
Arabic abstract
هدفت هذه الدراسة إلى كشف عن الأمن النفسي وعلاقته بكفاءة الأداء لدى أخصائيي قواعد البيانات في مدارس محافظة ظفار، تألف مجتمع الدراسة من 140 أخصائي قواعد البيانات في مدارس محافظة ظفار، وتم استخدام أدة الدراسة من إعداد الباحثة، لتحقيق أهداف الدراسة استخدمت الباحثة المنهج الوصفي الارتباطي، وللإجابة عن أسئلة الدراسة، تم حساب المتوسطات الحسابية والانحرافات المعيارية، معامل الارتباط بيرسون، وتحليل التباين الأحادي. وأظهرت الدراسة النتائج التالية:
1- مستويات الأمن النفسي لدى معلمي ومعلمات المدارس الحكومية بمحاففظة ظفار الذين تم تعيينهم كأحصائي قواعد البيانات تعد مرتفعه نسبيا.
2- مستويات كفاءة الأداء الوظيفي لدى معلمي ومعلمات المدارس الحكومية بمحافظة ظفار
Category
Theses and Dissertations

Same Subject

Theses and Dissertations
0
0
النبهانية, عائدة بنت عماني بن زايد.
جامعة نزوى
2014