Document
الأمن النفسي وعلاقته بكفاءة الأداء لدى أخصائيي قواعد البيانات في مدارس محافظة ظفار.
Publisher
جامعة نزوى
Gregorian
2013
Language
Arabic
English abstract
The aim of this study was to investigate the Emotional security and its
relationship to efficient performance of database specialists at dhofar
schools. The population of the study consisted of (140) database
specialists at dhofar schools. To achieve the objectives of the study the
researcher used the Descriptive Relational method. To answer the
questions of the study the researcher calculated the averages, standard
deviations, and Pearson correlation coefficient, ANOVA.
The study reached the following results:
1- Levels of Emotional security among teachers of governmental schools in
dhofar who were appointed as database specialists are relatively high.
132
2- Levels of job performance efficiency among teachers of governmental
schools at dhofar who were appointed as database specialists are relatively high.
3 - The study found there is a direct correlation statistically significant
elevated at the level of significance (α<0.05) between levels of
psychological security of databases specialist and between levels of
performance efficiency of their duties.
4- There were statistically significant differences at the level (α<1.15) in
the levels of Emotional security of database specialists at dhofar
governmental schools which can be attributed to differences in
qualifications for the Diploma holders compared Bachelor / Master
holders.
5 -No statistically significant differences at the level (α<1.15) in the levels
of Emotional security of database specialists at dhofar schools which can
be attributed to differences in: gender, age, different number of years of
experience as a teacher, and the number of years of experience as
database specialists.
Member of
Resource URL
Arabic abstract
هدفت هذه الدراسة إلى كشف عن الأمن النفسي وعلاقته بكفاءة الأداء لدى أخصائيي قواعد البيانات في مدارس محافظة ظفار، تألف مجتمع الدراسة من 140 أخصائي قواعد البيانات في مدارس محافظة ظفار، وتم استخدام أدة الدراسة من إعداد الباحثة، لتحقيق أهداف الدراسة استخدمت الباحثة المنهج الوصفي الارتباطي، وللإجابة عن أسئلة الدراسة، تم حساب المتوسطات الحسابية والانحرافات المعيارية، معامل الارتباط بيرسون، وتحليل التباين الأحادي. وأظهرت الدراسة النتائج التالية:
1- مستويات الأمن النفسي لدى معلمي ومعلمات المدارس الحكومية بمحاففظة ظفار الذين تم تعيينهم كأحصائي قواعد البيانات تعد مرتفعه نسبيا.
2- مستويات كفاءة الأداء الوظيفي لدى معلمي ومعلمات المدارس الحكومية بمحافظة ظفار
1- مستويات الأمن النفسي لدى معلمي ومعلمات المدارس الحكومية بمحاففظة ظفار الذين تم تعيينهم كأحصائي قواعد البيانات تعد مرتفعه نسبيا.
2- مستويات كفاءة الأداء الوظيفي لدى معلمي ومعلمات المدارس الحكومية بمحافظة ظفار
Category
Theses and Dissertations